Mijn modellen deel 1

Plaats hier jouw modelauto. Plaats één model per topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 apr 2013 19:38
Echte naam: Harry

Mijn modellen deel 1

Bericht door Harry »

Bij een voorstelrondje horen een paar foto's volgens mij.....Zoals ik al geschreven heb, gaat mijn interesse vooral uit naar hulpverleningsvoertuigen uit de tijd dat alles nog geen eenheidsworst was......Nadat de modelbouwhobby zo'n 25 jaar op een laag pitje had gestaan, besloot ik een VW T2 van de rijkspolitie te gaan bouwen in 1/14.

Ik kwam op het idee nadat ik een filmpje van Fred (fireman Fred) op youtube had gezien, en dit een geweldig model vond.Na de T2 volgde de kever van de adjudant uit de jaren"70 en een busje van de gemeentepolitie Kampen.
IM003186.jpg
IM003200.jpg
Dat het modelbouwwereldje klein is bleek al snel! Mijn volgende project zou een porsche 911 van de AVD worden, ook in de schaal 1/14....Ik kwam op het idee na een gesprekje met een collega, die vroeger op de 911 van de Rijkspolitie had gereden, en hier nog heel enthousiast over kon vertellen....Het zou een behoorlijk projectje worden, want het ombouwen van een statisch metalen model naar een RC model viel nog niet mee!

Nadat ik een filmpje op youtube had geplaatst kreeg ik al snel een reactie van Fred ! De man notabene die mij weer aan het bouwen had gebracht! Fred besloot ook een 911 te bouwen. Sindsdien hebben we een regelmatig E-mail contact en in Tilligte hebben we al samen de nodige rondjes gemaakt . Inmiddels is ook de "oude 911"aan het korps toegevoegd, met de bekende megafoon op de motorkap!
911 p.JPG
911 p1.JPG
911 p2.JPG
Na de porsches volgde het volgende project: een 1/14 Mercedes 1222 TAS van de vrijwillige brandweer van Luttelveen....

Wordt vervolgd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie