Vooras omdraaien

Stel hier jouw technische vragen
CorB

Re: Vooras omdraaien

Bericht door CorB »

Je kan de schakelservo (en de montagedelen) gebruiken als stuurservo en dan de stuurservo plus alle daarbij behorende onderdelen verwijderen van de zijkant.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 nov 2016 22:41
Echte naam: Willem-jan

Re: Vooras omdraaien

Bericht door Dirk »

Oke maar even heel dom gezegd, hoe doe ik dat. Als ik de schakelservo zou gebruiken op de plek waar hij zit, dan komt de stang tegen de bladveer aan.. Heb je misschien foto's?
CorB

Re: Vooras omdraaien

Bericht door CorB »

Mijn Mercedes was tweedehands. Daar zat het frame voor de servo niet bij.
Heb daar zelf de stuurservo dwars ingebouwd.

http://www.wheelsacademy.eu/rchobby/pro ... merc2.html

Voor meer oplossingen kijk maar even bij de bouwbeschrijvingen op mijn hobbywebsite bij de diverse trucks.

http://www.wheelsacademy.eu/rchobby/index.htm
CorB

Re: Vooras omdraaien

Bericht door CorB »

Heb nog even in de handleiding gekeken maar daar is niet duidelijk te zien
of je de schakel/stuur servo plus bevestiging ook omgedraaid kan monteren.

Je zou even kunnen kijken bij je truck of dat mogelijk is en zo ja of je dan
beter uitkomt met de overige onderdelen.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 nov 2016 22:41
Echte naam: Willem-jan

Re: Vooras omdraaien

Bericht door Dirk »

Bedankt voor het meedenken Cor, maar ik kom er echt niet aan uit anders had ik geen hulp gevraagd.

Ik heb eventjes foto's toegevoegd .

Je ziet op de ene foto dat de schakelservo het niet gaat halen richting de stuurstang. Op de andere foto zie je de stuurservo zoals hij hoort te zitten. Helaas kan de schakelservo ook niet verder naar voren omdat daar de motor in de weg zit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CorB

Re: Vooras omdraaien

Bericht door CorB »

Op foto 2 zie ik geen probleeem om die servo als stuurservo te gebruiken.

Als je zorgt dat de servohevel goed in de middenstand staat en recht naar achteren ( naar links) wijst en vervolgens een stuurstang maakt van m3 draad en daar de kogelkoppen aan monteerd dan heb je een keurige stuurstang.

Op de bovenste stuurarm in de foto monteer je dan een kogelkop

Tenzij je die servo wel gaat gebruiken als schakelservo voor de bak.

Dan kan je de stuurinrichting laten zoals het nu is dus aan de zijkant van het chassis op de plaats conform de bouwbeschrijving. Hij zal echt wel goed sturen.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 nov 2016 22:41
Echte naam: Willem-jan

Re: Vooras omdraaien

Bericht door Dirk »

Nou ik ben er weer een uurtje of wat mee aan de gang geweest... Maar zonder resultaat. Had de kogel op de schakelservo een kwart slag gedraaid en verbonden met de stuurarm. Als de servo trekt, gaat het hartstikke goed, gaat de servo duwen, duwt ie de stang aan de kant.

Daarna maar weer naar de optie gekeken om de stuurservo te laten zitten en die passend te maken, maar hoe ik het ook probeer komt die stang altijd we ergens tegenaan. Ook niet goed dus. Pff van het weekend ofzo maar weer even verder kijken.

Voel me wel enorm handig zo, met deze simpele ingreepjes, die zelfs ook nog niet lukken :( :shock: :?
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Vooras omdraaien

Bericht door Rolf »

heb je kogeltjes in verschillende hoogtes en eventueel een wat langere servo arm. Vooral die zou wel eens kunnen helpen. de veren zijn je grootste vijand.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Ovdl
Lid van MBVP
Berichten: 658
Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
Echte naam: Otto

Re: Vooras omdraaien

Bericht door Ovdl »

ik heb bij een paar van Cor zijn bouwverslagen gekeken en bij zo,n beetje elke staan duidelijke foto,s van de vooras.
als je die constructie gewoon namaakt kan het niet mis gaan.
bouwverslag globeliner,man2,legerdaf,king_army zijn er maar een paar van.
even goed kijken en copy plakken op je eigen truck.
Plaats reactie