Scania P cabine

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Scania P cabine

Bericht door fireman fred »

Rob,
8 leds, dus 8x8 = 64 draden bijna goed, moet natuurlijk ook een plus draad bij. Maar in de zwaailichten basis worden de draden gebundeld zodat vanaf daar 2 keer 8+1 naar de print gaan.
Oja aan de achterzijde ook twee zwaailichten, met elk 8 leds en dan nog de nodige SMD led's in het front, zijwindgeleiders, de achteropbouw etc.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Scania P cabine

Bericht door Rolf »

Zo, lekker bezig. Wat je met Bruder niet allemaal kunt doen. Vakwerk hoor!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Scania P cabine

Bericht door fireman fred »

De werkzaamheden aan de Scania gaan de goede kant op. Bijna alle LED's naar teverdenheid aangelsoten, getetst en van de juiste weerstand waardes voorzien. Zowel bij de vele lichtfuncties in de voorbumper als de achterlichtuints is het uitproberen wat de beste (mooiste) licht resultaten oplevert. Er moet wel verschil te zien zijn tussen dim en groot licht. Zowel aan de voorzijde als in de achteropbouw is een printplaatse gemaaktw aar alle bedrading naar toe gaat van dat deel van het voertuig. Op de printplaat de weerstanden en een meerpolige stekker met meerkleurige flatkabel die door het chassis naar de Beier module gaat. Hierdoor weinig tot geen losse kabels in het chassis, en door een vaste kleurcode aan te houden is het makkelijker alles aan te sluiten(je leert van je fouten ;) )
Alle blauwe recklame verlichting werkt ook naar behoren en de bekabeling in cabine en opbouw netjes weggewerkt. Laatste deel waren de positielichten rondom het voertuig en de extra ledjes in het bordes aan de achterzijde.
Volgende stap het aansluiten van de Servonaut snelheidsregelaar, de Beier module en de Spectrum 10 kanaals ontvanger. Dan de DX10t zender programmeren, en de eerste test rit tijdens de Modelshow Europe kan door gaan.
Daarna de hoogwerker arm verder afmaken en monteren op de draaitafel. Planning blijft gereed bij de Intermodelbau.
Afbeelding
Video van blauwe reclame verlichting,
Afbeelding
henkvh

Re: Scania P cabine

Bericht door henkvh »

Mooie auto fred

Gr.,
Henk
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Scania P cabine

Bericht door fireman fred »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor de Messe in Dortmund druk bezig geweest om de Scania te kunnen laten rijden. Uiteindelijk zover gekomen dat ik verlichting had, werkende zwaailichten en sirene(s).
Ben zeer tevreden. Zo'n drie dagen rijden geeft een schat aan informatie. Positieve punten, hij rijdt prima, motorgeluid heel mooi, de verschillende Europese sirene's zijn een leuke attractie(raad welk land deze sirene gebruikt) en negatieve punten, zoals dat de accu plaats veranderd moet worden en dat de cabine deuren gewoon dicht gelijmd moeten worden.
Ook moet de weerstandswaarde van een aantal led's nog even verhoogd/verlaagd worden.
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: Scania P cabine

Bericht door Rob Wish »

Gaaf gebeuren. Mijn complimenten Fred.

Wij waren zelf ook op Dortmund , echter de donderdag, dus jammer , dat ik dit niet heb kunnen meemaken.
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Scania P cabine

Bericht door fireman fred »

Tijdens de Modelshow in Ede reed de Scania weer rond. De laatste loodjes moesten nog gebeuren maar net voor de Intermodellbau had ik het model zover af dat ik de hoogwerker arm en stempels kon gebruiken. Na drie dagen testen zijn er wel wat storingen geweest maar die kunnen de komende weken weer verholpen worden. D Scania was erg geliefd onder fotografen, en video kanalen. Schijnbaar is een Scania een populair merk in Duitsland.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 apr 2013 19:38
Echte naam: Harry

Re: Scania P cabine

Bericht door Harry »

Ik heb zo het idee dat de aandacht voor dit model niet door de populariteit van dit merk kwam Fred.... ;)

Hij is gewoon hartstikke goed gelukt! Mooi dat je hem flink hebt kunnen testen. 8-)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Scania P cabine

Bericht door Rolf »

Inderdaad geen valse bescheidenheid Fred. Dit is echt een hele mooie klasse truck. Heeft met het merk echt niets te maken. Heb hem op You Tube verschillende mailen voorbij zien komen en zal nog vaker volgen al was het maar in mijn filmpjes.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Scania P cabine

Bericht door fireman fred »

De Scania heeft kort voor de Intermodellbau in Dortmund nog een up-date gehad. De hoogwerker arm is compleet vervangen door een nieuw exemplaar. Twee spindels heffen de arm nu omhoog, er zijn twee uitschuivende delen in plaats van een, en er is een compleet nieuwe korf aan de mast gekomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie