1914 Dennis Fire Engine in 1:16

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: 1914 Dennis Fire Engine in 1:16

Bericht door fireman fred »

Rolf je hebt helemaal gelijk. Vandaag het chassis alvast rood gespoten zodat daar de onderdelen van de bouwdoos weer tegen aan kunnen met de wielen. Treeplanken kasten moeten nog even in de Blue Wonder. Bleek dat er al een oude onbekende verf laag op zat die zich slecht gedroeg met mijn laklaag. Gelukkig het trucje met Blue Wonder, die de verf van het plastic haalt zonder de lijm op te lossen en het stink niet in huis, maar het ruikt juist lekker fris. :mrgreen:
De Dennis zal niet veel rijden op ons parcours, toch iets te kwetsbaar, maar doet het bijvoorbeeld wel mooi als lading op een dieplader.
Meer informatie over de enige Dennis type 1914 in Nederland:
http://www.brandweer.org/data/uploads/d ... cht-02.pdf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: 1914 Dennis Fire Engine in 1:16

Bericht door fireman fred »

Chassis is rood gespoten. De onderdelen gepast en hier een daar een kleine aanpassing moeten doen. Grille gemonteerd, en motorblok gepast. Met de Escape Ladder achterop wel weinig gewicht op de voorwielen, dus dat zou kunnen leiden tot onderstuur gedrag op het parcours. Daarom motorblok verzwaard met een metalen blok.
Pomp opgebouwd en geschilderd, en treeplankkasten gespoten en van gouden bies voorzien.
Afbeelding
Afbeelding
henkvh

Re: 1914 Dennis Fire Engine in 1:16

Bericht door henkvh »

Geweldig model Fred.
Een verrijking op de baan

Henk
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: 1914 Dennis Fire Engine in 1:16

Bericht door Rolf »

Kan ik me alleen maar bij aansluiten!!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie