Land Rover 109 serie 3 brandweer

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door fireman fred »

Het idee voor de Land Rovers was ontstaan tijdens een ritje van Harry en mij zelf naar een bijeenkomst van de RC/EFF.
Omdat ik eerste nog wat werk aan een ander model heb, was Harry eerder begonnen. Hij startte met de Bruder Defender, ik had de Britains Defender. Toen we begin van het jaar bij elkaar kwamen bleek dat de Bruder beter geschikt was als basis, maar dat de wielen van de Britains wel heel bruikbaar waren. En omdat onze modellen straks naast elkaar zullen staan en de Britain 10 mm smaller was heb ik ook een Bruder Defender als basis genomen.
Mijn Land Rover krijgt een speciale (engelse) brandweer opbouw. Hier de eerste resultaten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder heeft Harry het oude type(Serie 1)genomen met de koplampen nog in de grille, ik ben voor de latere uitvoering(serie 3)gegaan, met koplampen in de spatborden en de kenmerkende grille.
henkvh

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door henkvh »

Fred,
Jullie gaan op de engelse tour?
Het blijven bijzondere voertuigen!
Op schiphol hebben we ooit een kleine (korte) gehad, zeer betrouwbaar!
Mooie en bijzondere uitvoering waarvoor je hebt gekozen.
Succes met de bouw.
Henk
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door fireman fred »

Nee Henk, we blijven Brugleuningerveen trouw. Maar voor het buitengebied is een 4x4 voertuig natuurlijk onmisbaar. En zoals jij al wist, ze waren robuust en betrouwbaar en menig brandweerkorps heeft een land Rover in veel varianten in dienst gehad.
Mijn voorbeeld heb ik gekozen omdat ik daar hele mooie foto´s van vond op het net, zodat ik alle zijde van het voertuig heb, inclusief een haaks zij aanzicht die je ziet als achtergrond(handig voor de maatvoering)
Afbeelding
Voorruit en zijramen aangepast aan de oude stijl
Afbeelding
Dakje aangepast, geheel is nu zoals voorbeeld
Afbeelding
Achterzijde weggezaagd om straks de nieuwe opbouw tegen aan te lijmen, als de wielbasis is aangepast
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 apr 2013 19:38
Echte naam: Harry

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door Harry »

Wordt straks een mooi koppeltje op de baan Fred! Cdt Koperbuik heeft zijn vakantie in Engeland goed besteed door deze Laro over te nemen, en op te nemen in het korps van Brugleuningerveen. :D Wordt weer een plaatje!
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door fireman fred »

:D Ja had hij nou maar opgelet dat het Engelse "Fire Engine Red" niet hetzelfde is als Ral 3000 en dat een tweetonige hoorn niet overal gelijk is. :mrgreen: Gelukkig heeft hij wel het stuur links laten monteren. ;)
En niet alleen op de baan, door de 4x4 komen we straks ook buiten de baan overal door heen.
henkvh

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door henkvh »

fred,
Niet alleen de hoorntoon staat anders om, maar kijk uit voor de "Union"
als de verf niet aan hun eisen voldoet gaan ze staken!
En moet het in nederland in een echte ral overgespoten worden.

Engelse,ze leven in de "past".
Het blijft een eiland en ze kunnen niet eens rechts rijden!

Gr.,
Henk
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door Rolf »

Weer een mooie Laro in aantocht! Ben benieuwd in Ede met al dat nieuwe brandweerspul!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door fireman fred »

@ Rolf, In Ede zal hij alleen statisch dwz in aanbouw te zien zijn.
Hier een kleine up-date. De grille is gemaakt. Ik heb hier messing massief rond staf voor gebruikt en dit gesoldeerd. Voor de juiste maat had ik een foto van een grille op maat uitgeprint en zo de grille hierop gemaakt. Dit zou ook bij uitstek een geschikt onderdeel zijn om in 3D techniek te tekenen en te printen.
Gaas komt uit de voorraad, en om een idee te geven van het resultaat het Land Rover embleem er even opgeplakt.
Voorlopig ben ik er wel tevreden mee, mogelijk dat er in een later stadium ooit nog een 3D geprinte uitvoering komt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door Rolf »

3D printen zal wel mogelijk zijn maar dit is wel gewoon een stukje huisvlijt waar je U tegen zegt. Dat vind ik bij een dergelijk project wel altijd de kers op de taart of te wel de grill op de laro!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Land Rover 109 serie 3 brandweer

Bericht door fireman fred »

Dank je, was toch wel een ochtendje "prutsen" zoals dat heet. ;)
Plaats reactie