Motorboot Rebuild
Re: Motorboot Rebuild
Striping op het dak.
Roer iets vergroot. Vertikaal en horizontaal.
- VOLVO FH 16 660
- Lid van MBVP
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 25 sep 2007 19:52
- Echte naam: Piet Horsman
Re: Motorboot Rebuild
Hallo Cor,
De aanpassing aan het roer zal nauwelijks verbetering opleveren op het stuurgedrag.
Bij 2 schroeven moet je eigenlijk 2 roeren toepassen aan de buitenkant van de beide schroeven.
In de binnenscheepvaart varen ze soms zelfs met 3 roeren, maar minimaal met 2 roeren als men 2 schroefassen
gebruikt.
Ook met 1 schroef worden meestal 2 roeren gebruikt in de binnenscheepvaart.
De aanpassing aan het roer zal nauwelijks verbetering opleveren op het stuurgedrag.
Bij 2 schroeven moet je eigenlijk 2 roeren toepassen aan de buitenkant van de beide schroeven.
In de binnenscheepvaart varen ze soms zelfs met 3 roeren, maar minimaal met 2 roeren als men 2 schroefassen
gebruikt.
Ook met 1 schroef worden meestal 2 roeren gebruikt in de binnenscheepvaart.
_______________________________________________________________
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol
Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes
Groetjes Pieter
VOLVO FH 16 750
Volvo........... Ik rol
Liever 6 harde klappen ........ dan 8 zachte plofjes
Groetjes Pieter
Re: Motorboot Rebuild
Bij de korte testvaart in de vijver van Sliedrecht bij het TomPoes varen bleek hij wel goed naar rechts te sturen maar
bijn niet naar links.
Tijdens de verdere renovatie bleek de buis waar de roeras in zit een enorme speling te hebben in de bodem en opbouw.
Die buis is weer goed recht en spelingvrij vastgezet.
Daarom stuurde hij zo vreemd. Naar rechts werd de buis recht gedrukt en naar links in een extreme
scheve stand getrokken.
Zodra ik ergens een mogelijkheid heb gevonden voor een testvaart zal blijken hoe het vaargedrag nu is.
Wordt vervolgd
bijn niet naar links.
Tijdens de verdere renovatie bleek de buis waar de roeras in zit een enorme speling te hebben in de bodem en opbouw.
Die buis is weer goed recht en spelingvrij vastgezet.
Daarom stuurde hij zo vreemd. Naar rechts werd de buis recht gedrukt en naar links in een extreme
scheve stand getrokken.
Zodra ik ergens een mogelijkheid heb gevonden voor een testvaart zal blijken hoe het vaargedrag nu is.
Wordt vervolgd