Eerste trap van een raket als lading.

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
CorB

Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Eerste trap van een raket als lading.

Afbeelding
Gemaakt van een PVC buis met een diameter12.5 cm.
Houten steunen gemaakt.

Afbeelding
De einden dichtgemaakt met 2 mm styreenplaat.

Afbeelding
Randen met een strip afgewerkt.

Afbeelding
CorB

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Afbeelding
Primer.

Afbeelding
Witte glanslak.
CorB

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Afbeelding
Donor voor de onderdelen.

Afbeelding
4 doppen van dat type fles.

Afbeelding
Ze hebben de functie van straalpijpen.

Afbeelding
Gemonteerd.
Gebruikersavatar
Ovdl
Lid van MBVP
Berichten: 658
Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
Echte naam: Otto

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door Ovdl »

alvast voorproefje op oudjaar?
of blijft het gewoon statische "lading".
CorB

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Dat hangt er van af wat jij er in wil stoppen :mrgreen: :D
CorB

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Afbeelding
Alles matzwart gemaakt.

Afbeelding
Voorkant matzwart.
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door avaben »

Cor, vraagje......

wil jij nou iets bouwen, vormt zich dan een idee en ga je dan op zoek naar "onderdelen" (lees donoren) of
heb in je "rest afval" zaken zitten waarvan je je afvraagt... wat kan ik daar nou een van maken?? :shocky:

Ik vind die straalpijpen weer een wonderlijke vinding oftewel toepassing, maar het staat goed.
Ik kan me nog herinneren dat je een omgekeerd koffiefilter gebruikte voor een soort schietkoepel op een aanhangwagen achter je legertruck.

Ik vraag me dus met bovenstaande vraag af wat nou de juiste is.

Ben benieuwd.
gr
Arie :mrgreen:
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
CorB

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Het meest ontstaat het idee om iets te maken waarbij ik me dan af vraag hoe kan ik dat op zo'n goedkoop mogelijke manier realiseren.

Ga dan kijken of ik nog spullen/onderdelen op voorraad heb en dan aan het werk.

Vaak krijg ik een idee als ik rondstruin op Internet en dan foto's of video's tegen kom van bijzondere trucks of transporten.
Zo ontstond ook de 8 wielen truck " Locomotion". Kwam een soortgelijk model tegen op een foto van een modelbouwer. Dan ga ik foto's zoeken op Google voor voorbeelden. In dit geval ook van Amerikaanse diesellocs hoe de railingen daar zijn aangebracht
Had nog meerdere oudere Tamiya chassis liggen en ga dan kijken hoe ik die voor zo'n projekt kan gebruiken.
Dan wordt het kijken en meten en vervolgens de zaag er in.

Zo zag ik ook voorbeelden uit de USA en Australie met 2 trekkers voor een zware lading. Twee Trucks tegelijk radiografisch aansturen met 1 zender zag ik als onmogelijk. Had een keer een aanhangwagen gebouwd met een gestuurde vooras conform het Ackermann principe in plaats van een molenstel.

Dat bracht me op het idee om die weer te slopen en het chassis met de besturing te gebruiken voor mijn dummy truck die met een stang vast zit aan de eerste truck.
Dan zie je visueel dus 2 trucks tegelijk rijden. De dummytruck is dus in werkelijkheid een aanhanger die getrokken wordt door de voorste truck.

Maar soms is het het ook wel dat ik iets heb liggen dat ik denk: Wat zou ik daar van kunnen maken?

De raket is daar een voorbeeld van. Dat stuk PVC pijp had ik ooit gebruikt als koker met een vierkante bodem om profielen staand in op te bergen. Hij bezweek toen er te veel profielen in werden geplaatst. Heeft zeer lange tijd werkeloos gelegen.

Doordat ik met de dummy truck bezig was om een "zware" lading te trekken had ik niets als zware lading om op een oplegger/aanhanger te plaatsen.

Toen ging het lampje branden om er een raket gedeelte van te maken.
Op Google diverse foto's gedownload van een Saturnus raket.
En dan nadenken hoe verwezenlijk ik dat. Hoe maak ik die straalpijpen?
Toen een flesje met mondspoelwater leeg was kwam het idee om de dop als straalpijp te gebruiken. En zo bespaarde dat veel werk om zelf zoiets te maken.

Ook rondkijken in winkels als Blokker, Marskramer en Hema bij de plastic waren hebben me al eens op een idee gebracht voor een onderdeel in de modelbouw. Zo kwam ik ook aan grillegaas door dat uit een vlamverdeler te knippen.

En ik heb natuurlijk het complete team van Caramba Research and Development ter beschikking. Jiiiihaaaa !
CorB

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Afbeelding
Stickers gemaakt via Word op zelfklevend A4 etiketpapier.

Afbeelding
In de blanke lak.

Afbeelding
Uitgeknipt.
CorB

Re: Eerste trap van een raket als lading.

Bericht door CorB »

Het eindresultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie