Bruder Ambulance

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Bruder Ambulance

Bericht door Rolf »

Al lang door Bruder aangekondigd maar nu eindelijk zeer beperkt leverbaar. Deze stond op mijn lijstje als must have. Er zijn wel politie en brandweerwagens in Brugleuningerveen maar een Ambulance?

Het gaat zo langzaamaan een wereldstad worden.... :D

Dus eerst maar even de Bruder foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja en wat doet een gemiddelde modelbouwer als ie nieuw Bruder speelgoed heeft.....Goed kijken en slopen :dancepiano:

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk wilde ik er een quick build van maken. Aandrijving en sturen en sirene met zwaailicht.
Er zit standaard een geluidsmoduletje en 4 zwaailichten in. Die kun je met een knopje op het dak bedienen maar stopt vanzelf na ca 30 seconden. Das ook niet het je van het. Op zoek naar een losse zwaailicht/flitsmodule en geluid kwam ik tot de conclusie dat eigenlijk een Beier USM RC2 module maar iets duurder is en alles kan wat ik wil. Er ligt er nog eentje voor de Globe Liner dus die pak ik eerst maar. Spuiten in de NL kleuren stel ik wel nog even uit. Wil er op een aantal komende rijdagen eerst nog mee rijden.

Leuke van deze is dat er een interieur in zit en met de extra broeder ook een bloeddrukapparaat, koffer en zelfs krukken. Het interieur krijgt een kleine make over. VT wonen is er niets bij.

Afbeelding
Dit is de standaardopstelling.

Afbeelding
Zo gaat ie worden.

Afbeelding
Via de zijdeur heb ik dan deze ruimte voor de techniek!

Na slopen komt de dremel!!

Afbeelding
Voorkant.

Afbeelding
Achterkant.

De aandrijving is met een motor per wiel. De onderdelen komen uit mijn oude Sprinter en zijn 3D print werkjes met kleine gearmotorrekes.

Afbeelding
Achter starre as met vering.

Afbeelding
Voor met een servo erop.

Afbeelding
Vanonderen. De motoren zitten in de assen en sturen mee.

Afbeelding
Fixeren met een aluplaatje. Zo kun je het altijd demonteren.

De Bruder dashboards zijn in tegenstelling tot de buitenzijde meestal niet zo gedetailleerd. Gelukkig bewaar ik alle stickers..... Dus krijg je dan dit.

Afbeelding

Stukkie vloerbedekking..

Afbeelding

We gaan lekker verder. Jannie helpt me mee met de styling van het interieur. Binnenkort meer foto's.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Ovdl
Lid van MBVP
Berichten: 658
Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
Echte naam: Otto

Re: Bruder Ambulance

Bericht door Ovdl »

Mooi Rolf blijft prachtig ombouw spul dat bruder!
dat 4x4 is ook handig als er in de potgrond ooit eens een machinist brokken maakt.
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Bruder Ambulance

Bericht door fireman fred »

Rolf, dit is zeker een heel mooi model dat heel veel mogelijkheden biedt. Bruder heeft zich echt uitgeleefd met het interieur, en de Sprinter was al een mooi model. Dus de basis om er iets leuks van te maken is er al.
Minpuntje van het Bruder model, en eigenlijke alle modellen met deze kastenopbouw.... De deur zit aan de verkeerde zijde van de wagen, en opent als zgn "suicide door" * Is wel aan te passen door de deur met kozijn uit te zagen en te ruilen met een identiek deel aan de rechterzijde. Kom je wel weer in de knoop met het interieur.
Kortom als je voor een snel resultaat gaat is het een leuke aanvulling. Wil je hem meer naar een bestaand voertuig maken, dan kun je nog heel veel uren knutselplezier hebben aan deze Ambulance. Ligt er aan hoe hoog jij de lat legt...... ;)
* Hier hebben veel Modelbouwers Bruder al op aangesproken heb ik van de Duitse collega's gehoord. Maar de "fout" is niet eenvoudig te herstellen, betekent maken van nieuwe matrijzen. En de grootste klantengroep klaagt niet, en de klagers zijn handig genoeg om het aan te passen. Ook een filosofie 8-)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Bruder Ambulance

Bericht door Rolf »

Bedankt voor jullie reacties. De lat ligt inderdaad niet zo heel hoog. Spuiten in de Nederlandse kleuren blijft wel op het lijstje staan maar ombouwen van deuren etc gaat mij persoonlijk iets te ver. Dat soort ingrepen worden er bij mij meestal niet mooier op ;) Wel geluid en zwaailichten en in samenwerking met Brandweer, politie en Elynn Berging de ongelukken in Brugleuningerveen te lijf gaan!

Jannie draagt ook haar steentje bij. Interieur wat gepimpt.

Afbeelding

Tot de volgende.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Bruder Ambulance

Bericht door avaben »

Hoi Rolf,
leuk idee die ambulance.
Ga je nu ook een ambulance post maken van waaruit je kan uitrukken (of had je plannen voor een heel ziekenhuis :mrgreen: )
We gaan het horen.
Succes verder
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Bruder Ambulance

Bericht door Rolf »

Ik hoopte op een plekje bij de brandweer. ;)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Bruder Ambulance

Bericht door fireman fred »

We zullen de fietsenstalling opruimen, kun je daar onder het afdakje staan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: Bruder Ambulance

Bericht door Rob Wish »

Zo wordt het wel erg veilig op de baan :lol:


Wordt mooi, Rolf!
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Bruder Ambulance

Bericht door Rolf »

Hoppa, trap onder je gat..... Deze lag erop. Was in al het andere geweld ten onder gegaan. Ook een beetje doordat ik op verschillende gedachten hinkte qua opbouw en afwerking. Wel USM RC2 of niet. Spuiten? interieur naar een DHL sprinter zetten, is geel maar wel het verkeerde geel.

Ga nu toch een begin maken. Mogelijk nog een paar mooie dagen om buiten te kunnen spuiten.

Eerst maar inventaris maken wat ik nog allemaal nodig heb. Valt mee denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Nog maar eens kijken of alles het nog doet. ESC van CTI erin en ontvanger. 2S lipo en boel beetje wegwerken.

Afbeelding

Interieur erop.

Afbeelding

Met stickers.

Afbeelding

Afbeelding

En zonder ook nog.

Afbeelding

Afbeelding

Zo, nu eerst zo snel mogelijk alles spuitklaar maken.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
fireman fred
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 sep 2007 22:13

Re: Bruder Ambulance

Bericht door fireman fred »

Rolf, je gaat hem spuit klaar maken? Dan wordt hij neem ik aan geel, de Ned standaard kleur. Jammer dat je de deur niet wisselt, heb je straks een mooi model met een heel grote misser.
Ben wel benieuwd naar je velgen, zien er goed uit.
Mocht je voor de Beier sirene geluiden nodig hebben kan ik je wel helpen. Succes met de verdere bouw.
Plaats reactie