Volvo FH16.....

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Even de puntjes.....

Afbeelding

Afbeelding

Plaatje styreen achter de printjes als isolatie en met kleine m2 vast op de bumper.

Afbeelding

Dan is de mock up wel zo'n beetje klaar en kan ik verder met de demontage en naar de spuitert.

Afbeelding

Meteen even de stuuruitslag toch een stukje aanpakken nu ik toch voor de smallere banden ga. De supersingles zijn gewoon te breed.

Afbeelding

Bij de meeste Tamiya bouwers wel bekend deze truuk maar toch even laten zien.

Afbeelding

De vooras uitvijlen.

Afbeelding

en je hebt meer ruimte. Dit is voor mij nu voldoende. Kan nog wat extremer.

Afbeelding

Van de schokdempersteuntjes ook even een hoekje verwijderen.

Afbeelding

En nog een beetje met de zwarte kwast rond. Ik ga dit keer het chassis een keer niet helemaal spuiten dus.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Tja en met al dat trekker en grondverzet geweld blijft mijn Truckie op de kast....Hij moet wel klaar ruim voor Dortmund 2023!

Dus als de wiedeweerga aan het spuiten eerst maar eens.....

Afbeelding

Een hele accubak had ik al geprint klaarliggen. Dat halve gedoe van Tamiya ook....

Afbeelding

Afbeelding

Eerst maar die bodem van die grondeverfe he Mario?

Een reden dat ik nog nooit zo lang een vrachtwagen heb laten slingeren is de kleurkeuze stress die ik bij dat ding heb. Ik maak hem wel niet bijzonder met functies ofzo maar wil er optisch wel weer wat unieks van maken. Uiteindelijk heb ik nu mijn eigen kleur gemengd. Das dan ook weer het voordeel van airbrush en een hobbykamer.

De achterbumper is nog steeds een dingetje in mijn hoofd maar dat komt ook nog wel.....

We schieten op.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Weer een beetje spuitwerk verricht. Je kunt hier ook al de kleur van de cabine ontwaren....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stapje bij beetje.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Volvo FH16.....

Bericht door theDutchguy »

Weer lekker opgeschoten Rolf,

Ben benieuwd hoe het geheel er straks uit ziet in kleur.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Wat je opschieten noemt.....

De kleur zie je in de volgende foto's al doen de foto's de kleur geen eer aan.

En we gaan gewoon vrolijk verder in 2023 met de Volvo. Ik heb geloof ik nog nooit zo lang gedaan over een truck.

Hij moet gewoon ook een keertje af. Ik had allerlei wilde plannen met kranen, haakarmen en wat niet meer en wilde ook eigenlijk weer wat nieuws voor mij doen maar heb er geen zin meer in eigenlijk. Gewoon zo snel mogelijk klaar is eigenlijk het devies nu. Een truck om te rijden basta.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus het hoognodige spuiten en monteren. Paar details zijn natuurlijk wel aanwezig en maken de truck "eigen"

Afbeelding

Afbeelding

Interieur en dashboard zijn ook klaar zover maar geen gimmicks als verlichting of bewegende chauffeur wat eigenlijk wel de bedoeling was.

Afbeelding

Wel krijg de achterbumper nog een aanpassing wat betreft de onderbumper. Vond die ronde niet zo mooi en onhandig ivm bevestiging spatlampen en een paar extra lampjes.

Afbeelding

Afbeelding

En vort ermee....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Wat je opschieten noemt.....

De kleur zie je in de volgende foto's al doen de foto's de kleur geen eer aan.

En we gaan gewoon vrolijk verder in 2023 met de Volvo. Ik heb geloof ik nog nooit zo lang gedaan over een truck.

Hij moet gewoon ook een keertje af. Ik had allerlei wilde plannen met kranen, haakarmen en wat niet meer en wilde ook eigenlijk weer wat nieuws voor mij doen maar heb er geen zin meer in eigenlijk. Gewoon zo snel mogelijk klaar is eigenlijk het devies nu. Een truck om te rijden basta.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus het hoognodige spuiten en monteren. Paar details zijn natuurlijk wel aanwezig en maken de truck "eigen"

Afbeelding

Afbeelding

Interieur en dashboard zijn ook klaar zover maar geen gimmicks als verlichting of bewegende chauffeur wat eigenlijk wel de bedoeling was.

Afbeelding

Wel krijg de achterbumper nog een aanpassing wat betreft de onderbumper. Vond die ronde niet zo mooi en onhandig ivm bevestiging spatlampen en een paar extra lampjes.

Afbeelding

Afbeelding

En vort ermee....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Omdat ik de zijkant van de Volvo een beetje heb aangepast kunnen de originele zijlampjes, die aan de zandstrooiers vastzaten, niet gemonteerd worden.
Nu wil ik wel de Volvo een beetje vlot af hebben maar niet afraffelen..... Zijverlichting moet er wel op.

3 aan iedere kant.....
ik dacht opeens aan de bumper van mijn Multifunctie Pacton trailer......

Afbeelding

Deze dus.....

En nu dus een nieuwe gemaakt. Was weer even zoeken naar de bestandjes en in PLA print het Endertje lekker...

Afbeelding

Voordeel van een airbrush, ook meteen gespoten.

Afbeelding

De kapjes passen nog ook....

Beetje bakken....

Afbeelding

En we hebben het licht! 1 knipperlicht en een positielicht met verschillende weerstanden dus fel en warm zeg maar.

Afbeelding

Even naakt....

Afbeelding

En met het bakkie.

Afbeelding

Een gemodificeerd lampje tussen de wielen. Kwam het beste uit zo. Denk dat ik het bij 3 laat.

Afbeelding

En het zijaanzicht volledig. Ook hier is weer de kleur van de truck zichtbaar. Ik wilde eigenlijk eerst ook de achterspatborden in die kleur maken maar ik zie daar van af. Omdat het een lichte kleur is denk ik dat de spatborden dan raar gaan opvallen zeg maar.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Volvo FH16.....

Bericht door theDutchguy »

Je bent hier ook lekker bezig Rolf.
Die bumper is netjes geworden zo inderdaad is het vierkant beter dan het ronde.
De verlichting heb je leuk bedacht zo.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Rolf »

Dank je Arvid, we hebben dezelfde smaak?! :D

Hier weer een klein beetje te melden. Hij moet ook een keer klaar he.....

Afbeelding

De lichtunits moeten eigenlijk zwart zijn met chroom reflectoren. Ook de set die Servonaut levert is geheel chroom. Dus of ontchromen en de reflectoren weer richting chroom maken of het chroom zwart maken dat zwart moet zijn. Servonaut geeft als tip het chroom er gewoon af te krabben.
Dit is het resultaat. Paar puntjes zitten er nog maar die stip ik aan met zwart denk ik.

Afbeelding

Black Friday waren ze onder de € 50,00 bij ome Ali.... Toen kon ik het niet laten.... Maar ook deze moeten nog zwart worden.

Afbeelding

Een bult kleine en grote delen vetvrij en klaar bij de spuiterij...

Afbeelding

Een een laag grondverf erop.

De Volvo is eigenlijk op spuitwerk en elektronica cabine na klaar. Ik hoop zelfs voor Ede maar in ieder geval klaar voor Dortmund.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Johanvddool
Lid van MBVP
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2016 15:46
Echte naam: Johan van den Dool

Re: Volvo FH16.....

Bericht door Johanvddool »

Ziet er goed uit Rolf mooi Volvo :yesss: :yesss:
Plaats reactie