MAN 6x4 Tamiya effe anders

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Even een update maar het is gelukt. De knuppels zitten erin en de knoppen en de draairegelaars doen het ook.

Afbeelding

Ligt nu in zijn koffertje. Met de opbouw van de MAN moet toch het een en ander worden her geprogrammeerd. Dat gaat dan ook voor de Arocs gelden. Ze hebben dan allebeide een SFR-1 van Beier. Ook de bagger maar die moet eerst nog nieuwe ventielservo's krijgen.

Wel zijn de sticks wat los rond het midden zeg maar. Ik krijg nu af en toe een piepje uit de zender. Dat moet ik nog even uitschakelen op de een of andere manier.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door theDutchguy »

Lekker aan het hobby zo te zien.
Succes met het zoeken naar je piepjes.
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Michael »

Rolf schreef: 22 nov 2020 22:03 Daarnaast nu de boel stil ligt wat rijden betreft ook een lang gekoesterde wens aan het vervullen. 4D sticks op mijn zender. Ook bij Ali vandaan voor € 25,00 per 2 incl verzenden. Hier in EU precies dezelfde tussen de €75,00 en € 90,00 gevonden......
Heb je een linkje Rolf?
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Michael »

Toppie Rolf
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Met hulp van modelbouwvriend Wim te Velthuis bezig geweest met de MAN. Klein maar fijn.....

Afbeelding

Hij heeft ze ook op zijn trucks zitten..... Meer volgt....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door theDutchguy »

Ziet er goed uit Rolf komt daar elektronica in of is dat nog een verrassing. :D
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Nee hoor, geen surprise box.... accu en schakelaar
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Ook hier nog een beetje te updaten. Ik heb de "kast" achterop nu uitgelijnd en er gaatjes ingeboord zodat hij op het chassis geschroefd kan worden.

Afbeelding

Afbeelding

In de kast is dus plaats voor 2 lipo's en een schakelaar. Tot aan de Arocs bouwde ik eigenlijk geen schakelaars in mijn modellen omdat ze toch de hele dag aanstonden. Hier stap ik nu bij elke herbouw of nieuwbouw van af. Toch wel handig als je ze even uit kunt zetten zonder de accu los te trekken.

Door het gat lopen de kabels en kan ik de cabine clip losmaken.

Afbeelding

Even losjes de deuren ervoor. Deze worden met magneten vastgezet.

Afbeelding

Van de MAN had ik destijds de zijskirts wel bewaard. Hier was ik destijds bij de bouw al mee bezig geweest maar heb toen een andere weg ingeslagen. Nu dus weer terug. Nu ik de MAN herbouw/verbouw wil ik ook het "gevoel" hebben een andere truck te hebben. Dus komen de skirts er nu op.

Afbeelding

Afbeelding

De japanse zaag is er weer aan te pas gekomen. Echt bouwers en bouwsters, basis gereedschap!!!

Afbeelding

Afbeelding

Even de vijl er langs en lijmen. Ze moeten natuurlijk korter omdat ik wel het korte chassis blijf houden. Ook de bevestiging aan het chassis moet dadelijk anders maar dat moet ik nog een beetje designen.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: MAN 6x4 Tamiya effe anders

Bericht door Rolf »

Ik moet nog even wat plaatjes plaatsen van de kist. De deuren zitten nu even provisorisch aan elkaar met ducttape. Hier komt nog een nettere oplossing voor met scharniertjes. Het heeft echter toch nog wel wat voetjes in de aarde gehad om alles netjes recht en de magneetjes uitgelijnd te krijgen. Dus nu eerst even zo en bij een volgende lijmsessie de definitieve oplossing.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het midden in dat gat komen dan de lucht/electrische nep aansluitingen want.....Beier! Zooom Zoooom, beam me up Scotty!

De MAN gaat ook een grote knul worden want hij krijgt zijn hogere (niet het hoogst leverbare) dakkie met spoilert. Ook wil ik natuurlijk weer wat meer unieks hebben (dat platte dak zag je ook al niet veel) Dus moet de MAN een lichtbak hebben.....Nee het is geen Scania!!!! Je ziet het eigenlijk nooit maar waarom niet? In al die You tube filmpjes die ik heb gemaakt en gekeken heb ik het geloof ik 2x gezien en mogelijk dezelfde MAN. Voor de rest alles tussen 2 en 8 schijnwerpers of kaal. Dus gewoon proberen.

Voordeel van een 3D printer is dat je met een uurtje zo'n ding hebt liggen, althans het bakkie, en je kunt passen en meten. Wel van Thingiverse gehaald (Danke Thomas!) en qua maatvoering aangepast. Het "glas" ga ik met heel dun styreen doen. Dat is onderweg.

Afbeelding

Hier een wat kleinere met chroombeugel en 2 lampen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een wat grotere zonder lampies en chroom maar met de puppekes.

Ik denk dat dit mijn uitgangspunt gaat worden. Nu nog een aanpassing aan de bak zodat ik de Bibendums eraan vast kan maken.
De zwaailampen staan op het dak. Om dan toch nog wat meer lampen boven voor te krijgen heb ik nog een ideetje....... Volgt later!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie