Stephens Hauling Tupelo MS

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Michael »

Reactie van beheerder(s): Rolf, je foto's zijn niet zichtbaar. Zorg dat deze goed zichtbaar zijn of upload ze direct in het bericht. Hoe dit moet lees je hier: http://www.mbvpforum.nl/viewtopic.php?f ... afSCChJaM8
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Welke foto bedoel je Michael? In de laatste berichten of die van photobucket?
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Michael
Beheerder
Berichten: 645
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:20
Echte naam: Michael Claassen
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Michael »

Reactie van beheerder(s): Al je foto's van Photobucket, ook bij andere topics.
:attentie: Ik weet het zeker.... denk ik..!! :rules:
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Dat klopt inderdaad, welbekend fenomeen naar ik aannam. Had ik ook al in de topics vermeld.
Het is voor ondoenlijk om alle foto's weer op de juiste plek terug te plaatsen en onhaalbaar Photobucket jaarlijks USD 400,00 te doneren.

Ik publiceer mijn berichten op 3 forums en ben ook niet blij met de Photobucket actie maar ben ook niet het enige slachtoffer gelukkig. Met mij miljoenen wereldwijd.

Ik heb daarom wat opfrisfoto's geplaatst en ga bij de verschillende topics verder waar ik gebleven was. Als dit niet wenselijk is dan moeten de topics maar verwijderd worden.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Harry
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 apr 2013 19:38
Echte naam: Harry

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Harry »

Mee eens Rolf. Ik merk dat in mijn bijdragen ook steeds meer foto's "gegijzeld" worden. En ook ik ga er geen cent voor betalen. Verwijderen is dan ook een prima optie wat mij betreft. Bouwverslagen plaatsen heeft geen zin meer. Jammer maar helaas....Bedankt Photobucket!.... :x
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Ik werk nu met Myalbum maar het verleden helemaal reconstrueren gaat me een stap te ver.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Dit topic is nog online dus we gaan maar eens verder met een update. Inmiddels ben ik een beetje opgeschoten. Zoals al aangegeven is de opbouw vrij standaard dus ook niet echt bijzonder. Optisch heb ik wel wat zaakjes toegevoegd danwel weggelaten. Hier nu de stand van zaken.....

Er moeten nog wel wat optische zaken worden toegevoegd en de verlichting moet nog worden aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De trailers hebben passende spatlappen gekregen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn bij kunstlicht gemaakt. Het groen is nu wat fletser dan in het echt. Er moet nog een dolly gemaakt worden om uiteindelijk met beide trailers tegelijk te kunnen rijden. Zondag een rijdag in Utrecht. Maar eens over de baan sturen en van afstand bekijken en de video's achteraf. Dan komen er nog wel een paar ideeën.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Afgelopen zondag dus de Kenworth over de baan gestuurd en dat ging lekker. Wel het geluid nog een beetje aanpassen. Het motorgeluid op toeren fluit me een beetje teveel en de luchtrem is ook iets te hyper.

Optisch nog een paar zaken aanpassen en het licht installeren. Tot slot wil ik deze nog gaan weatheren.

De dolly moest ook nog gemaakt worden. Hiervoor had ik al ideeën en wat onderdelen uit de voorraad.
Gelukkig ook dit machientje in de Mancave zodat ik niet steeds voor elk gaatje naar de garage moest.

Afbeelding

Beginnen met wat alu en als sjabloon een oud stuk chassis gebruikt om de gaten op de juiste plek te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk ook een amerikaans onderstel en de velgen waren al in het begin van het project meegespoten.

Afbeelding

Zo heb je dan al gauw een basis....

Afbeelding

Afbeelding

Wat meer fabrieken....

Afbeelding

Een 3D geprinte trekstang.

Afbeelding

Toch ook een bumper, dadelijk ook wel mooi met verlichting etc. Tevens een bevestiging gemaakt voor de poletrailer.
Die komt aan de dolly te zitten.

Afbeelding

Het lijkt me een beetje onlogisch om de pole trailer aan de truck te koppelen en daarachter weer een flatbed trailer.
Dus krijgt de flatbed een koppeling voor de dolly.

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat afwerking maar er volgt nog wel meer op dat vlak. Ook moet ie nog gespoten worden.

Afbeelding

Dan moet het geheel nog op de foto maar dat is lastiger in mijn mancave dan je zou denken. Dus maar een videootje gemaakt. Deze volgt.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

En dus de film


Link
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rob Wish »

Mooi gedaan, Rolf !
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Plaats reactie