Stephens Hauling Tupelo MS

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Ik had dus wat spuitwerk cq bekledingswerk om te laten doen door mijn eigen Interior Shop.

Afbeelding

Afbeelding

Het dashboard er even tijdelijk in en bezig met de flitsers in de grill. Zat hier een beetje in dubio hoeveel ik er zou doen. Een V vorm van 8 of 10 stuks? 4 of 6 of gewoon.....2

Afbeelding

Gewoon 2 dus waarvan er hier eentje brand. Ook achter het gaas nog. Dat geeft een difuus beeld. No overkill.
Ook weet ik nog niet of ik er een zwaailicht op maak. Zitten wel op de trailer maar voor de truck ben ik er nog niet zeker van.

Afbeelding

De gedeelde en ingekorte achterbumper krijgt ook nog een plaats op de achterzijde van de cabine. Zo kan ik meteen de rij "deuken" camoufleren die de bouwer niet heeft dicht geplamuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Stukkie traanplaat erbij. Raakt op moet weer eens kijken waar het nog te krijgen is.

Afbeelding

Zo is de naad ook weggewerkt. Nu nog een beugeltje maken en beslissen of de oranje lampen knipperlichten worden of ook flitsers of beide.....

Afbeelding

Afbeelding

De 55T motor is er ook eindelijk en het wachten waard. Een mooie snelheid voor de baan. Dus voor max ca € 30,00 afhankelijk van de motor die je neemt en de aanbieding bij Ali een "unterflur" motor. Er zijn natuurlijk nog meer en nog goedkopere mogelijkheden zoals een RB35 motor enzovoort maar deze zijn ook meestal 12 volt. Dit is een 7,2/7,4 volt oplossing. De duurzaamheid zal blijken!

Afbeelding

Het gaat allemaal verder. Bij de verdere opbouw natuurlijk de verlichting niet vergeten. In het interieur komt ook verlichting. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan en eens moet het de eerste keer zijn. Nu we in Hengelo ook avonden hebben dat we rijden een leuke gimmick. Eens kijken hoe dat uitpakt.

Afbeelding

De achterlampen dan. Er moest natuurlijk ook nog een achteruit rij lamp op. Die had ik nog wel in de voorraden liggen. Ooit een keer als werklamp van Carson verkocht en begonnen is het nu een achteruit rij lamp.

Met de chroomstift van binnen een beetje glim erin gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En steeds maar weer testen die hap he!

Afbeelding

Afbeelding

En het kontje is bijna klaar. Nog wat letters op de spatlappers. Het gepersonaliseerde kenteken was ook al binnen. Ik had echter in de mail een tikfout gemaakt. Had eigenlijk JSRS65 moeten zijn......tja, opletten ouwe!!!!!

See Ya
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rob Wish »

gaaf Rolf,

Heelmooi zo te zien al die details.


mvrgrob

PS en gave filmpjes maak je. Keep going .
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Dank je Rob!

Zo maar weer een paar dingen updaten waarover ik nog niet in dubio was, ben of al uitgedubioot ben....

Ik had bij de foto's over de schotel al vermeld dat ik een gaatje had geboord voor de Beier ontvanger. De lowboy heeft geen Beier maar mijn overige trailers wel. Zo kan ik ook met deze Kenworth de andere trailers trekken met de juiste verlichting.

Afbeelding

Afbeelding

alvast een beetje krimpkous eroverheen. Zou eens leuk zijn als ik zwarte krimpkous zonder opdruk kon vinden......

De zijruiten in de sleeper waren al vaker los geweest aan de lijmresten te zien. De ruitjes waren ook besmeurd met lijm. Dat kon niet meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een stukje plexiglas met smokeverf bewerkt en de sponningen schoongemaakt en het chroom zoveel mogelijk hersteld.

Afbeelding

Lijm ruim van de kantjes.....

Afbeelding

En weer strak....behalve die haar dan.....Dat krijg je met een hond..... zit los hoor!

Ik had ook de cabine hoger op het chassis geplaatst. Dit heb ik gedaan door de "vloerplaat" waar de cabine op vast zit op hogere pootjes te zetten.

Afbeelding

dit is nu de definitieve versie.

Afbeelding

Het volgende waren de toplichten op de cabine. Ik heb vergeten een foto vooraf te maken en toen ik er uit was dat ze onbruikbaar waren waren ze ook al deels kapot. Probleem was dat bij 3 van de 5 er zo veel lijm aan de binnenzijde in het oranje glaasje zat dat deze helemaal dof/wit waren uitgeslagen van binnen. Alleen de 2 heldere gaven hetzelfde licht door maar de 3 anderen ieder verschillend. Bij een poging de glaasjes van de "torpedo's" af te halen sneuvelden ze 1 voor 1. Ze waren ook helemaal broos van de lijm.

Afbeelding

En dan zit je met 10 gaten in het dak...... Plamuren is geen optie en eigenlijk horen ze er ook wel op. Aan de andere kant heb ik nog een paar dozen met overgebleven zaakjes. Bijvoorbeeld van een cabine van een Ford.

Afbeelding

En ja, deze heb ik nog niet eerder op een Kenworth gezien maar waarom niet?

Afbeelding

De gaatjes iets groter en een druppeltje lijm......

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het wel mooi staan. Even wennen maar gaat zeker goed komen. Nu nog iets maken om de leds er mooi van onder in te laten schijnen.

See Ya
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Ovdl
Lid van MBVP
Berichten: 658
Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
Echte naam: Otto

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Ovdl »

"En ja, deze heb ik nog niet eerder op een Kenworth gezien maar waarom niet?"

Das nou weer jammer,ik rijd jarenlang zo langzaam mogelijk voor je camera langs..............................................................
En hij ziet niet wat voor lampen er op het dak staan :shock:
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

:o oh oh oh.......ik film van te laag standpunt....... mea culpa....... de tekst moet zijn ik had dit bij Otto gezien en dacht dat wil ik ook :D
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

En we gaan door want ik heb mezelf een deadline gezet om de Kenworth up and running te hebben. Er was ook nog een donor....

Afbeelding

Beetje pijn in mijn hart want ik vind deze MAN ook een zeer gelukte vrachtwagen en hij rijdt erg fijn. Dat komt door de "unterflur" motor, in dit geval van Servonaut (toen had ik nog echt budget ;-) ) en de regelaar van Modelbauregler. En dat is nog steeds een toppertje, een echte aanrader als je alleen een regelaar nodig hebt!

Afbeelding

De achterwand in de cabine klaar voor de eerste layout van de techniek. Ik werk altijd met dubbelzijdig plakband. Dan kun je altijd nog een wijziging maken. Gelukkig is de ruimte diep genoeg dus zal alles wel passen denk ik.....komt niet zo nauw zeg maar. Ook hier weer de wago klemmen voor het stroom circuit.

Afbeelding

Afbeelding

Speaker heeft ook een plek hierachter gekregen. In de cabine is dat nu niet zo mooi ivm de binnenverlichting natuurlijk en de ruimte is er.
Alles even getest en nieuwe ontvanger gebonden. Wat loopt ook deze weer fijn rustig met die regelaar. Je kunt er mee kruipen. Geen vergelijking met die Robbe Rookie......

Die zit trouwens nu in de MAN. Met die truck rijdt ik namelijk het clubkampioenschap in Hengelo.......

See Ya
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door theDutchguy »

Hallo Rolf,

Ziet er netjes uit zo.
Ga zo door ben benieuwd naar het eind resultaat.
Gebruikersavatar
Ovdl
Lid van MBVP
Berichten: 658
Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
Echte naam: Otto

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Ovdl »

ik heb het ook niet van mezelf,je kan ze gewoon mee bestellen als je een nieuwe kw aanschaft.
maar ze zijn inderdaad wel veel mooier dan die ronde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

Ja, dat eindresultaat staat mij voor ogen maar nog niet op het bureau ;-)
Kijk, in dit stukje zie je ze bij mij ook werkend Otto.

En we gaan weer verder. Beetje bakken en braden. Het is wel geen lichtorgel maar een paar lampjes moeten er wel in komen.

Afbeelding

Afbeelding

Beginnend met de daklampen. Omdat ik er nog wel eens een handje van heb iets te kort af te knippen eerst maar eens een pasmalletje gemaakt.

Afbeelding

De boel op de juiste afstand...

Afbeelding

En werkend ook nog....

Afbeelding

Afbeelding

Het moet niet gekker worden, ik vind het nog geslaagd ook nog. De leds van 3mm steken dus door het dak in het lamphuisje maar niet volledig. Dit geeft een mooi lichtbeeld.

Afbeelding

Was da? Dit zijn supports van een 3D print project. Dat is afval. Afval is iets om weg te gooien toch? Yep, dat kan. Soms kun je afval ook wel bewaren om er nog een keer iets mee te doen. Met schillen, oude aardappels en melkpakken doe ik dat niet maar mijn 3D print afval heb ik voor een groot deel wel bewaard. Evenals trouwens allerlei reststukjes en verpakkingsmateriaal.

Afbeelding

In de cabine komt namelijk een plafond en daarvoor had ik afstandsblokjes oid nodig.......kijk daarom bewaar ik die zooi!

Afbeelding

Met een lampje erin.....

Hebben jullie dat nu ook dat jee al een paar dagen bezig bent en de werktafel raakt steeds voller en de werkruimte dus kleiner. Dingen vallen of rollen ergens onder.....Zo'n moment had ik nou ook....

Afbeelding

Afbeelding

Dan moet je gewoon eens zeggen de boel aan de kant en eerst even wat opruimen. Ik moet dat dus ook altijd een paar keer tijdens een project. Even de bezem erdoor!!!

Als ik dan zo op mijn kamer zit dan komt ook altijd even mijn trouwe Gina even op de kamer kijken, knuffel halen en gaat dan een kwartiertje op de overloop liggen en dan weer naar beneden.....

Afbeelding

Afbeelding

Dan werkt het ineens veel opgeruimder

Afbeelding

En zitten de 2 flitsers in de de grill in no time....das dus snel.

Afbeelding

Afbeelding

Meteen met de styreenplaat ook de grill van achteren dicht gemaakt. Deze is anders open en dan zou het interieur licht door de grill naar buiten schijnen.

En dan tot slot nog even de bumper erop. Lekker met Nevr dull en waterproof schuurpapier opgedoft zonder dat het chroom lijkt. Anders blijf je de vingers wel erg zien.

Zo dat was weer een lange, we gaan in de eindspurt!

See Ya
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Stephens Hauling Tupelo MS

Bericht door Rolf »

En weer een update. Dit weekend best veel kunnen doen maar ook tegenslag. Ook is de motivatie niet helemaal top. Maar wil toch de deadline van 2-8 wel halen eigenlijk. Vooral die leds en bedrading zorgen voor hoofdbrekens. Is toch niet mijn sterkste punt....Gelukkig heb ik eigenlijk nauwelijks leds. Alleen daarom zou ik al geen showtruck met 184 leds bouwen. Ik zou gillend gek worden....Mijn respect voor de bouwers die het wel doen :worship:

Was toch iets met de schotel...... tijdje terug.....Nog maar eens Ome Ali raadplegen en verrek!

Afbeelding

Een alu schotel met een heel eigen binnenwerk en ook maar € 15,00 inclusief verzenden....enne 10 dagen!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Maar zoals ik zei tegenslagen ook want de bediening van de schotel zat dus aan de andere kant. Dus de hele muziek er weer uit en ook de kabels naar de achterlichten naar de andere kant etc etc en toen liet de lijm van de achterlampen los en toen was ik niet meer zo heel blij.....

Afbeelding

Nieuw ijzerdraadje, en nog een....en nog een....toen was het goed.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het net even wat vetter.......je zou er bijna vet op smeren ;)

Afbeelding

Verder met de leds. Plastidip tegen het doorschijnen.

Afbeelding

Dan was daar nog de verbinding van al die draadjes. De Beier zit op het chassis. Ik gebruik de AKL10. Maar als je nu een keer de cabine eraf wilt hebben moet je alles los trekken of een hele lange kabel hebben. Ik kan me ook helemaal niet meer herinneren hoe ik dat bij de vorige groene Globe Liner heb gedaan. Dat is ook zo'n dingetje, mijn geheugen. Ik word er een beetje depri van hoeveel ik gewoon niet meer weet soms. Niet alleen dit soort zaken maar andere persoonlijke zaken.....bah

Dus na veel wikken en wegen toch maar besloten er een stekker tussen te maken. Deze 9 polige set had ik nog liggen.

Afbeelding

Dit is dus de cabine. In verband met de binnenverlichting alles een beetje met zwart vilt beplakt. De binnenverlichting is niet zo sterk gelukkig dus dit valt niet zo op. Tja, ik maak geen echt complete interieurs.....nog niet.....

Afbeelding

en hier dan de contra vast in het chassis samen met de AKL10.

Afbeelding

Dan was daar nog het dingetje met de gaatjes....tja tamiya wil graag dat je daar allerlei tuimelschakelaars enzo inbouwt......Eigenlijk toch te gek voor woorden dat dit nog steeds zo verkocht kan worden.....honderden, duizenden per dag wereldwijd.

Ik had daar dus een verlichting voor gemaakt van de achterbumper...

Afbeelding

Afbeelding

Maar nee, toch afkeur.... te lomp en dik. Ik vond nog wel een stukkie traanplaat. Met dubbelzijdige tape vast zodat er in de toekomst misschien nog iets anders kan komen. Misschien met de 3D printer iets maken?

Afbeelding

Zo, thats all folks voor today

See Ya
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie