Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door Rolf »

Binnenkort in dit Theater!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door Rolf »

Ik heb nog wel even wat gedaan aan de trailer in pre-spuit traject. Nadeel van Bruder ombouwtrailers is vaak dat ze onbeladen/licht beladen nogal eens rammelen/stuiteren. Zeker als je ermee buiten rijdt op klinkers, tegels etc maar ook op de bijvoorbeeld onze baan in Hengelo.

Gewicht is dan vaak toch het toverwoord en daar heb ik iets mee gedaan....

Afbeelding

Ooit al eens via internet een paar kilo ponsdoppen gekocht. Al eens gebruikt in mijn wals bijvoorbeeld. Hiermee kun je samen met hotglue holtes mooi opvullen en gewicht toevoegen.

Afbeelding

Het was wel een beetje knooierij omdat mijn snelvloeiende hotglue halverwege op was en het andere hotglue pistool alleen voor postzegel plakken is. Daar komt de troep zo langzaam en gedoseerd uit, dat is veel te snel hard. Maar uiteindelijk gelukt. Afgesmeerd met Bison Polymax en een plaatje styreen erop.

Afbeelding

Hoppa, het was 810 gram en nu 1280 gram..... 470 erbij!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door Rolf »

Zo, met dat mooie weer toch maar even gebruik gemaakt van de situatie. Nog genoeg spuitbussen en dat decanteren is geen noodzaak dan om het met de airbrush te doen. Bovendien een ombouw Brudertje voor erbij die best een used look mag hebben....zelf een beetje moet hebben. Je kunt niet alles nieuw kopen in deze tijden he.

Afbeelding

Aan de wielen verder niet te veel doen. Mogelijk als er eindelijk weer eens beurzen komen hier nog een alternatief voor vinden, ook voor toekomstige projecten op basis van een Bruder dieplader....Maar ja, zoals het nu gaat met de Corona en de politiek zal dat dit jaar wel niets meer worden.

Afbeelding

Afbeelding

Beetje pigment erop zullen we maar zeggen....

Afbeelding

Afbeelding

Bij het afplakken heb ik zitten slapen dus is er een deel traanplaat ook blauw geworden.....Niet meer voorhanden in mijn voorraden dus laat ik het maar zo. Beetje opgeschuurd en used look!

Afbeelding

Afbeelding

De lampjes moeten er nog wel in en de techniek verder ook. Wel wat stickers erop geplakt en zo kan ie wel even staan. Een soldeeravondje inplannen en hij kan mee naar een demo.....of in de tuin hier met 1 gast....wie weet.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Ovdl
Lid van MBVP
Berichten: 658
Lid geworden op: 11 feb 2012 22:54
Echte naam: Otto

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door Ovdl »

Erg mooi aanhangsel geworden Rolf.
Weinig bruder meer aan te herkennen.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door Rolf »

Dnk je Otto, dat was het plan ook en dus geslaagd!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door Rolf »

Hier een kleine "Dortmund" opfris. Nu de Arocs voorlopig nog in mijn wagenpark zal blijven wil ik dat "vieren" met een kleine opfrisser.

Ik heb de bak eraf gehaald en zo staat het chassis nakend op de plank.

Afbeelding

De oplettende kijkerts hadden al gezien in de laatste You tube films dat er wat ontbrak aan de bak. Ik had al wat stickers verwijderd.

Afbeelding

Op de een of andere manier vond ik de bak niet goed. Te veel blauw ook. Het liefst zou ik zo'n mooi alu bak bij RCbrmin bestellen met meteen een hydrauliek setje erbij maar voorlopig...

Afbeelding

Gelukkig hebben we de spuitcabine nog!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door theDutchguy »

Ben benieuwd wat je er van gaat maken Rolf.
We wachten het af. :D
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Mercedes Benz Arocs 3348 6x4 kieper

Bericht door Rolf »

Klaar met wachten, dit dus!

Afbeelding

Het een beetje lichter maken en wat minder teksten...... Dat was ook een beetje het doel.

Afbeelding

De wielkeggen van Tamiya waren mij ook nog een doorn in het ook. De houder ook nog een beetje maar die komt nog wel een keertje.

Afbeelding

Afbeelding

dit is dus het beeld nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje sticker mag toch? Komt nog wel wat subtiels bij hoor en ook de Werkverkeer sticker maar ik vind het beeld wel mooi zo. Nu dat lichtblauw nog een keertje aanpakken.

Bij het demonteren/monteren viel mijn oog hierop

Afbeelding

Eigenlijk viel mijn oog hier niet op want er mist iets wezenlijks waar mijn oog nu niet op kan vallen...... Ik heb in Clinge getracht een rul pad op te komen en dat lukte niet. Tot mijn verbazing eigenlijk..... Er zat zo'n dogbone in en die ben ik eerder kwijt geweest als de assen ten op zichte van elkaar erg bewogen.

Dat doen we dus niet meer en ik heb ook zo'n dogbone niet meer na het zoeken in mijn voorraden. Het is ook geen standaard Tamiya, hij is wat langer.
Wel van alles en nog wat en voorlopig leek dit me wel een oplossing.

Afbeelding

Het schuift niet tov elkaar en dat is wat minder maar tijdelijk kan het hier mee. Heb ook van alles geprobeerd met draaien en torderen en het blijft vooralsnog goed lopen. Zijn natuurlijk sperrende diffs dus er komt wel kracht op. Voor Dortmund moet het kunnen.

Toen bij het testen hier op de hobbykamer knalde ik bijna tegen de deur.....????? De noodrem deed het niet???? Wat dan nu weer?
Dus de boel aan de laptop gehangen (net een moderne auto) en eens gekeken. Vinkjes stonden goed in de soundteacher van Beier. Alles nog een keer opnieuw geladen en noppes. Zelfs een vraag op Facebookgroep van Beier gesteld. Ik kon het niet vinden.

De MAN erbij gepakt en hetzelfde euvel.....Ja hoor!!

Toen bedacht ik me opeens dat ik de knuppels in mijn zender weer teruggebouwd had naar de originele.

Na de verkoop van mijn kraan niet meer zo noodzakelijk en ze waren kwalitatief een stukkie minder. Het zijn potmeters en geen Hall sensoren zoals het origineel. Vooral het middenpunt was vaag en dat werkt met een Beier module ook niet fijn.

Dan zouden de nulpunten nu dus misschien ook niet meer op nul liggen???

Setup procedure op de SFR-1 gedaan en ziedaar. De noodrem werkt weer als het spreekwoordelijke anker. Ook de MAN dus even gedaan en ook daar loopt ie weer.

Een modelbouwvriend van mij had dezelfde knuppels en hetzelfde euvel/bezwaar. Die heeft echter een Taranis X9E zender met holle buisjes en kon de knuppels dus op zijn Hall sensoren gimbals plaatsen. Ooit wil ik nog een keer een andere zender ;)
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie