Tamiya Reefer

Toon hier jouw bouwverslag van je vrachtwagenmodellen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joshouweling
Lid van MBVP
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2019 20:06
Echte naam: Jos Houweling

Tamiya Reefer

Bericht door Joshouweling »

Deze rare tijden waar we meer tijden hebben om aan hobby te besteden. Het project Reefer gestart.

Ik had nog een infrarood liggen van Beier, ook weer een uitdaging aangezien ik hem uit het zicht onder de schotel wilde hebben.
IMAG0058.jpg
Gaatje in balk geboord recht onder de schotel.
IMAG0059.jpg
Gaatje recht onder schotel, ik had eerst een metalen schotel maar deze hield het signaal tegen?
In trailer holle king ping van Servonaut in gebouwd deze is namelijk ook geschikt voor Beier,
king ping.JPG
Nu komt de uitdaging ik wil namelijk alles via 1 accu aansturen en dan nog 1 waar ik gewoon een lader voor heb.
Dit is voor mijn trucks 7,2 volt.
Nu zijn de poten van Tamiya max 6 volt. ook vind ik ze standard te hard lopen. Voor de poten een spannings-verlager aangeschaft deze module kan je stroom omzetten ingaand 5 t/m 35 volt uitgaand 2 t/m ingangsspanning uitgaand max 2A dus bij gebruik van een motor moet je voor iedere motor een eigen print gebruiken.
spanning verlager.JPG
Vervolgens hen ik voor het aansturen van de poten de de beier 1210 mini gebruikt.
Beier mini snelheidsregelaar.JPG
Voor de locatie van alle electronica heb ik de palletbak onder de trailer in gebruik genomen. Oom voor de 7,2 volt accu een kleine versie gepakt. een normale accu past daar niet st. accublok is 25 mm dik. de mini is 15 mm dik. Deze is dan 7,2 volt en 900 mah
IMAG0061.jpg
Voor het aansturen van de leds 2 soorten weerstanden gebruikt.
5 mm witte leds in serie 270Ω is van 7,2 volt naar 6 volt. 2x 3 volt in serie is 6 volt opgeteld. rem en normale verlichting
5 mm witte leds los 150 Ω is van 7,2 volt naar 3 volt. Weestanden solderen in de - kabel naar de module toe
witte led 5 mm..JPG
Had deze weerstanden ook nodig voor de lichtbalk onder mijn bumper dus direct voorraadje besteld, grijp toch regelmatig mis.
man.jpg
Kenteken gemaakt met eigen printer, printen op etiket in kleur hier goed plakband overheen zetten en uitknippen.
IMAG0063.jpg
Ook nog een mooi setje velgen besteld bij onze oosterburen. Zeer snel geleverd binnen 14 dagen. was weer toppie.
velg.jpg
De wanden zelf is voor mij een eigen project. samen met een klant kunnen realiseren.
Ik wilde graag de skyline van Dordrecht met daarin "de Schaepekoppen" ook het wapen van Dordt op de achterdeuren was wel een dingetje. Uiteindelijk best wel geworden wat ik voor ogen had.
Hoop binnen kort met de wagen nog kilometers te kunnen maken op de baan.
IMAG0067.jpg
IMAG0068.jpg
IMAG0069.jpg
IMAG0070.jpg
Was weer een leuk project.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Tamiya Reefer

Bericht door Rolf »

Mooie trailer met mooie oplossingen! Inderdaad....en snel weer kunnen rijden!!!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: Tamiya Reefer

Bericht door theDutchguy »

Nette trailer, zo lekker aan het hobbyen dus.
Plaats reactie