Vraag over latrax en Rastar

Stel hier alle overige technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JessyU
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2015 20:21
Echte naam: Jessy Uyleman
Locatie: Ede

Vraag over latrax en Rastar

Bericht door JessyU »

Hallo allemaal,
Ik had een vraag.

Heeft iemand ervaring met een Latrax off road auto?
Het is een schaal 1:18 maar volgens mij is de wiel basis is perfect om een Rastar body op te zetten.
Alleen was mijn vraag is er een mogelijkheid om een schakelbak er in te zetten of iets anders zodat ik ook op de baan er mee kan rijden? (Maar ook dat ik weer hard kan rijden).
Want deze autootjes hebben nog best een hoge snelheid.

Ik wil er een Mercedes g55 amg body opzetten en dan een off-road style van maken. Zodat het niet zo directeurs auto is. :lol:

Ik hoop dat iemand mij veder kan helpen.

groetjes uit ede,
Jessy
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Vraag over latrax en Rastar

Bericht door Rolf »

Ik heb wel ervaring met de ombouw van Rastar auto's om op de truckbaan te rijden. Zie ook elders op het forum.
Die Latrax ken ik verder niet.

Ik denk ook dat het haast niet mogelijk is de MB G55 zo om te bouwen dat je er stapvoets mee op de baan kunt rijden en 35 km/h op een parkeerplaats. Alles kan natuurlijk maar of het realistisch is waag ik te betwijfelen.

Gewoon 2 stuks ombouwen. Een voor de truckbaan en een voor de P plaats. Moet je er wel eerst 2 vinden trouwens want de AMG G klasse is vrij zeldzaam van Rastar.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
JessyU
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2015 20:21
Echte naam: Jessy Uyleman
Locatie: Ede

Re: Vraag over latrax en Rastar

Bericht door JessyU »

Hallo Rolf,

Bedankt voor uw reactie. Ik had inderdaad uw bouw verslag gezien van de G55. Ik ben al veder gaan kijken en de hoop met de mogelijkheid om snelheid te switchen heb ik opgegeven. Maar kan zo 1 2 3 ook niks vinden om de auto een off road look te geven qua onderstel. Heeft u daar wel een idee voor als ik hem gewoon stapvoets laat rijden. Eventueel met een andere onderstel? Wil er ook een roof rack op maken en een bullbar.

In China kunt u de Rastar auto's zo halen. Heb nu 2 Rastar auto's onderweg een Cadillac Escalade en een Mustang GT500 van die 2 wil ik FBI auto's maken. Maar bij die wil ik het originele onderstel van Rastar voor gebruiken. :D

groetjes uit ede
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Vraag over latrax en Rastar

Bericht door Rolf »

Voor een ander onderstel heb ik geen idee voor je. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Goede kans dat je dan weer op een speelgoedauto uitkomt.

AFV models heeft wel een chassis voor bruder ombouw. Weet echter niet of dat gaat passen.
Ik gebruik de Rastar wagens alleen op de truckbaan. Heb dan geen behoefte aan 4x4 en hoge kosten. Zijn voor erbij zeg maar.

Kijk hier maar eens.

http://www.afv-model.com/4711shop/advan ... er&x=0&y=0

Mogelijk kun je hier ook nog wat mee.

http://www.3d-parts.net/shop/index.php

Hier heb ik mijn Bruder Sprinter aandrijving gekocht. Duur maar werkt perfect. Weet dat hij ook Rastar wagens heeft omgebouwd.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
JessyU
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2015 20:21
Echte naam: Jessy Uyleman
Locatie: Ede

Re: Vraag over latrax en Rastar

Bericht door JessyU »

Heel erg bedankt voor de informatie kom al een stuk veder! :D
Plaats reactie