tractoren en ander landbouwspul van rolf

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Rolf
Echte naam: Rolf Stevens

Re: tractoren en ander landbouwspul van rolf

Bericht door Rolf »

Er zit steeds een rommelige laag tussen zal ik maar zeggen. Daar heb ik dan een hechtingsprobleem. Er blijft ook dradentroep etc aan de nozzle zitten en dat komt dan weer in de print. Was destijds met de trailer ook al maar niet zo erg. Moet met de temperaturen spelen maar ga dat niet op zulke grote prints doen. De naven gingen wel goed al zat daar ook een rommelplekje in.

Anders ga ik inderdaad over op PLA en dan maar met 50% infill oid. Zal op een van de proefprints eens een stress test doen. Deze zijn met 20% infill...
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Ovdl
Lid van MBVP
Echte naam: Otto

Bericht door Ovdl »

Als je alleen de wanddikte groter maakt worden ze al flink sterker.

Ik weet niet hoe cura dat doet,maar in mijn verouderde printersoftware is dat mogelijk.
Minimum aantal lagen staat hier op 3 dacht ik,maar zet je zo hoger.
Blijft de infill hetzelfde door de rest van de print.
Alleen sommige stukken worden dan maar massief.

Bijft een mooi project.
Dat sturen lossen we tzt ook wel op.

Succes er verder mee,we kijken mee vanaf hier.
Ovdl
Lid van MBVP
Echte naam: Otto

Bericht door Ovdl »

https://youtu.be/dzXuh3lgpPw

Deze heeft zijn motoren verder naar binnen zitten.
Met de kont tegen elkaar zo,n beetje.
Rolf

Bericht door Rolf »

Klopt, die JD uit hun filmpjes was ook een beetje mijn inspiratiebron...... Tussen mijn motoren zitten dadelijk ook maar een paar mm hoor.
Ben nu de velgen definitief aan het printen. Inderdaad kun je in Cura de wanddikte instellen en zelfs onderdelen van een object massief printen en andere delen niet. Heb ik ook zo gedaan.
Rolf
Rolf

Bericht door Rolf »

Zo hier weer even wat stof afblazen.

Afbeelding

Hier waren we mee begonnen vanavond, een blanke lei (mag dat nog of moet ik schone zeggen?) en de volgende spulletjes weer klaar gezet.....

Afbeelding

De mega trekker!

Afgelopen week ook weer eens Marktplaats onveilig gemaakt en dan zie je daar wat staan en denk je....Does gek, gewoon bod kijken wat ze zeggen......
Ja, dank voor je goede bod, Akkoord!

Begon eigenlijk om deze....

Afbeelding

Die had ik al. Al eens overgenomen van iemand en verder niet zoveel mee gedaan. Afgelopen jaar weer eens gepakt om er een simpele 2WD ombouw op los te laten met kleine gearmotors. Echter had ik een achterwiel gemold dus verdween hij weer naar zolder...... Deze is al RC af fabriek maar met name niet echt goed proportioneel bestuurbaar. Verder heeft hij leuke banden die het met name optisch goed doen. Ze zijn wat hard.

Dus ik meteen even kijken bij de overige advertenties........Oho, daar staat best wat bij....... Maar even een berichtje met een bod waarvoor ik het niet zou doen.......

Afbeelding

Drie nieuwe projecten dus....

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een bekende voor de meesten. Die heb ik al eens omgebouwd.

Afbeelding

Deze dus.....

Afbeelding

Afbeelding

Deze Case is een nieuwer Bruder model. Ik dacht van 2019 zelfs.

Wat er precies mee gaat gebeuren? Weet ik nog niet. Niets geavanceerds. Op Thingiverse wat dingen gezien om te printen voor Bruder tractoren. Kijken of daar wat bij zit. Het is ook goed mogelijk dat ze uiteindelijk als lading eindigen of als simpele 2WD in de verkoop gaan. Als de kleinkinderen toch nog meer interesse zouden krijgen dan mogelijk iets voor hun.
Rolf
Plaats reactie