Bruder Fendt 1050 ombouw en getrokken materieel

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Bruder Fendt 1050 ombouw en getrokken materieel

Bericht door Rolf »

Ja hoor. Het ene project is nog niet af en het andere staat al weer op stapel. Geeft niet. Aan al mijn modellen moet nog wel wat gebeuren of veranderd worden. Vind het prettig om eerst een beetje rond te rijden, kijken en ideeën op te doen. Ook heb je dan ook op een model die je wat langer hebt weer wat nieuws.
Bij ieder project leer je weer bij en zie je dan zaken die je aan eerdere projecten ook nog wilt aanpassen.

Wat een leuke hobby toch!!!

Dit project gaat vind ik ook weer wat bijzonders worden. Zal langdurig worden en in meerdere fases worden gebouwd.

Het meeste materiaal is in aantocht om de basis te kunnen maken. Het zal multifunctioneel worden en heeft potentie om verder uitgebouwd te kunnen worden.

Hier wat sneak previews....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur al een beetje aangepast. Beetje kleur......

Bertus de bestuurder heeft ook al proefgezeten. Hij is echter een wiebelkont, zit niet stil......

Afbeelding

In de stoel zit achterin, op de hoek van leuning en zitting, een gat.....

Afbeelding

Jullie mogen raden waar die M4 uitkomt....... Die wiebelt niet meer door de cabine!!

Ik houd jullie op de hoogte!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door avaben »

waar jij die M4 hebt zitten had ik bij mijn heftruck bestuurder een parker gezet.
Door de stoel en rechtstreeks in zijn a...
Ik heb nog nooit een bestuurder met zo'n grote glimlach op mijn heftruck gehad.
Beviel zo goed dat hij er niet meer vanaf kwam. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
CorB

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door CorB »

Kijk eens in je zorgpolis Arie of die medische ingreep ook voor jezelf vergoed wordt :mrgreen:
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door avaben »

Ik heb gekeken. Interpolis vergoed dit niet.
In dienst hadden ze de in de opleiding> Z.H.K.H. oftewel "Zelf Hulp Kameraden Hulp".
Zal tegen die tijd wel 1 van jullie raadplegen, ervaring genoeg dus in de club. :oops: :mrgreen: :oops: :mrgreen:
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
CorB

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door CorB »

Jammer van je zorgpolis Arie. Nou vooruit dan maar.
Ik monteer hem wel gratis voor je. Bereken zelfs geen voorrijkosten. :mrgreen:
Verheug me op die grote smile van je net als je heftruck chauffeur ;)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door Rolf »

Wat een M4 boutje voor een off topic discussie teweeg kan brengen :D

Nu weer dus het Bruder Beest. Ik heb nog geen gokjes op merk en type gekregen. Dus doe ik nog even een teaser

Afbeelding

Nou mannen??
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
CorB

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door CorB »

Bruder Fendt 1050 Vario :D
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Blocher Fendt 1050 Vario en toebehoren

Bericht door Rolf »

Afbeelding

Inderdaad Cor, dat is hem. Een beest van een trekker die overal bovenuit steekt.

Afbeelding

Ik had al wel wat Bruder trekkers in de ombouw. Onder andere een nog af te bouwen Claas Xerion 5000 en een Fendt 936.
Toen ik de eerste beelden zag van de Bruder Fendt 1050 vond ik al meteen dat dit de trekker zou moeten zijn waarvan ik nog een keer een echt beest zou maken. Ik heb me wat verdiept in de verschillende mogelijkheden. Het moest 4wd zijn. Aangezien ik niet zelf kan draaien (behalve op mijn kont) en frezen moest de basis dus wel iets van de plank zijn. Gelukkig een flinke financiële meevaller gehad en besloten hier een MFZ Blocher chassis van te kopen. Heb nog getwijfeld aan ML Tec die ook hele mooie dingen maakt. Doorslag gaf toch het totaalplaatje met de tevens aangeschafte "abrollkipper".

Ook dit zal een langer lopend project worden waarbij spuitwerk, licht en geluid in de toekomst zullen worden toegevoegd.
Tevens wil ik dan in dit verslag ook de komende aanhangers en apparaten beschrijven.

Dan het pakketje....

Afbeelding

dit is dus een trekker!

Er zit een vrij summiere bouwbeschrijving bij. Een beetje inzicht en handigheid in modelbouw is wel makkelijker. Toch heb ik ook al wel wat dingen weer uit elkaar gedraaid en dan weer correct gemonteerd.

Maar wat een smulspul maak Andreas Blocher. Massief aluminium blokken worden verwerkt tot ashuizen en andere onderdelen. De motoren zijn van Servonaut en Faulhaber. Als servo's ben ik voor Hitecs gegaan. Nu eerst wat plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze servo is dus voor de achterhef.

Afbeelding

Het kontje!

Afbeelding

Deze edelmetalen gaan de achterhef vormen.

Afbeelding

Ik kom zelfs spullen tegen die ik nog nooit heb gezien. Wat dacht je van een grubscrew met daarin een veertje en een balletje, M3. Nooit eerder gezien. Deze worden in de aanhangerkoppeling verwerkt.

Afbeelding

Het is bijna zonde om te spuiten.

Afbeelding

Ik kan jullie vertellen dat het een genot is dit pareltje in elkaar te zetten. Het is natuurlijk geen echte modelbouw en zeker dus geen scratchbuild. Wel is het dadelijk een beest van een trekker. Het chassis is "unkaputbar" Hooguit eens een lagertje denk ik. Ik verheug me al op de eerste inzetten in het echte zand. Denk dat ik er zelfs een WTT mee zou kunnen rijden.

Tot de volgende.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
CorB

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door CorB »

Zo Rolf, dat is even een mooie aanschaf.
Je maakt er wel wat moois van. :D
Gebruikersavatar
avaben
Beheerder
Berichten: 2725
Lid geworden op: 24 sep 2007 21:40

Re: Bruder Beest project maar wat?

Bericht door avaben »

Hoi Rolf,
nou ben benieuwd naar het eindresultaat.
Succes.

Nog iets heel anders en wel de 'sumiere' bouwbeschrijving.
Deze dient te worden gescanned, omgezet naar PDF en dan linea recta mijn kant uit. Graag even de firmanaam en bestelnummer erbij en ik plaats het dan weer bij de bouwbeschrijvingen/handleidingen e.d.
Handig voor anderen, maar ook zeker als je hem later nog eens zoekt als je hem zelf b.v. bent kwijtgeraakt.
Ik zie het graag komen.
Gr
Arie
te veel tijd nodig om te regelen en dus te weinig tijd om te modelbouwen
Groet Arie
Plaats reactie