Ook de Fendt heeft weer wat tijd op de werkbank doorgebracht. Door het gewicht van het frontgewicht (400 gram) kwam er toch wel wat veel stress op de originele Bruder bevestiging. Ook al een keer afgebroken dus. Ook stond deze erg ver naar voren. Dit was met rijden ook niet altijd even handig. Ook door het gewicht wiebelde het frontgewicht nogal in de plastic ophanging. Dus daar moest wat aan gebeuren.
Het frontgewicht heeft echter wel degelijk nut, ook in dit model. Zeker op de gladde baanplaten van truckparcoursen heeft ie de neiging iets over de voorwielen te schuiven met een zware aanhanger. Hij heeft natuurlijk ook geen echte diffs.
Eerst nog even de originele ophanging.
Het vaste deel aan de trekker bestaand uit 2 haken afgezaagd en een bevestigingsplaat gemonteerd.
Het mooie van dat Bruder spul is dat je met een paar adapters veel spul zo van je MB Sprinter naar je trekker kunt verhangen en een grasmaaien zowel voor als achter aan de trekker kunt hangen bijvoorbeeld.
Hier is het frontgewicht weer.
Omdat ook nu het plastic nog wat buigt en beetje optische opwaardering ook wel mag....
Tja, dan is eindelijk het front voorzien van een bruikbare koppeling. Dus er moet meer aan kunnen. Een heel eind terug in dit verhaal staat al iets over een schuif......
Deze.
Daar ga ik deze servo in zetten voor het heffen.
Het is nog een heel uitgezoek geweest hoe ik dit nu het beste kon maken. Heb het internet afgestruind en op basis van een filmpje eigenlijk deze conversie gemaakt. Ik wilde het ding niet geheel opnieuw maken. Veel maken een geheel nieuw "chassis" voor de schuif en gebruiken alleen het blad. Ik wil nu eerst even kijken of het werkt en bruikbaar is zo. Werkt het goed voor mijn gebruik dan kan ik eventueel afwerken en spuiten. Werkt het niet dan gaat ie weer op de werkbank. Gebruik ik hem nauwelijks dan heeft het niet veel geld gekost.
Zo, de servo zit erop.
En een stang voor de eenzijdige bediening.
Ook hier zie je al dat de schuif een flink end voor de trekker uitsteekt en ook hier zal ik nog iets van een trekstang of beugel moeten fabrieken om hem enigzins degelijk vast te krijgen. Zal er binnenkort ook eens een filmpje van schieten.
Tot de volgende.