CAT Wals Bruder ombouw
Geplaatst: 17 feb 2018 21:54
Het leek me leuk om voor de Modelshow Europe in Ede een wals om te bouwen om bij de "dijk" de boel een beetje te verdichten zodat ook collegatruckers zonder sperren en andere hulpmiddelen hun lading kunnen kiepen. Bovendien is het leuk om met die Bruder modellen te rommelen en iets goedkoper dan een Brueckner model. Bovendien wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van mijn voorraden.
Eerst maar eens de Bruder "vakkundig" slopen.
De gebruikte motoren zijn 12v 300 rpm. Beetje aan de snelle kant maar ik denk dat het op een 2S lipo wel meevalt.
Altijd eraan denken dat je de motoren goed soldeert, 1 rode plus en een zwarte plus. 1 rode min en een zwarte min.
Dan goed monteren en ze draaien beide dezelfde kant op. Dat rijdt een stuk fijner dan rondjes....
Bij Bruderverbouwingen zijn de Dremel, zaag, vijl, mes en peutertangetje je beste vrienden.
Eerst maar een ruimte maken voor de achteras en pendelophanging.
Na veel gefreubel is dit het resultaat. De pendeluitslag is niet zo heel groot maar ik reken erop dat dit voldoende moet zijn voor de potgrond en de zandbak. De motoren zitten in het alu U profiel geklemd.
De besturing moest natuurlijk met een servo die ik nog had liggen. Beetje groot. Een low profile was beter geweest maar die had ik niet meer.
In de oogjes aan het walsframe heb ik van die busjes gestopt die je vaak bij servo's krijgt. Soort slijtpreventie dus....
De stuurstangetjes zijn van messing staaf.
Zo ziet het er dan uit als je aan het Bruder dremelen bent.
Mooi werk met zo'n japanse zaag van de Aldi!
De bodemplaat van de cabine pas gemaakt.
Bodem de la interieur aanpassen....De servo is helaas iets te hoog.
Stoel dus ook aanpassen (ben al op zoek naar een permanente medewerker)
De cabine past nu ook weer erop. Steeds passen en meten en weer stukkie weghalen en zo voort. Je bent zo een paar uur verder met al dat gemier.
En de motorkap sluit ook weer.
De wielen zijn van een short course truck die ik nog had. Op zich zijn ze qua formaat prima. De velg is echter optisch niet zo passen en het profiel te vlak en versleten. De originele Bruder banden zijn ook erg vlak van profiel en bovendien niet voorzien van een 12mm hex.
Omdat een stel Lesu velgen en banden me iets te duur zijn voor dit model ga ik een beetje zoeken in de crawler hoek.
Ook moet er gewicht in komen. Dat krijg ik volgende week. Ook wil ik nog proberen de schuif te activeren.
Als hij dan de test doorstaat en iets meer blijkt dan een diepladervulling krijgt ie ook nog verlichting etc.
Eerst maar eens de Bruder "vakkundig" slopen.
De gebruikte motoren zijn 12v 300 rpm. Beetje aan de snelle kant maar ik denk dat het op een 2S lipo wel meevalt.
Altijd eraan denken dat je de motoren goed soldeert, 1 rode plus en een zwarte plus. 1 rode min en een zwarte min.
Dan goed monteren en ze draaien beide dezelfde kant op. Dat rijdt een stuk fijner dan rondjes....
Bij Bruderverbouwingen zijn de Dremel, zaag, vijl, mes en peutertangetje je beste vrienden.
Eerst maar een ruimte maken voor de achteras en pendelophanging.
Na veel gefreubel is dit het resultaat. De pendeluitslag is niet zo heel groot maar ik reken erop dat dit voldoende moet zijn voor de potgrond en de zandbak. De motoren zitten in het alu U profiel geklemd.
De besturing moest natuurlijk met een servo die ik nog had liggen. Beetje groot. Een low profile was beter geweest maar die had ik niet meer.
In de oogjes aan het walsframe heb ik van die busjes gestopt die je vaak bij servo's krijgt. Soort slijtpreventie dus....
De stuurstangetjes zijn van messing staaf.
Zo ziet het er dan uit als je aan het Bruder dremelen bent.
Mooi werk met zo'n japanse zaag van de Aldi!
De bodemplaat van de cabine pas gemaakt.
Bodem de la interieur aanpassen....De servo is helaas iets te hoog.
Stoel dus ook aanpassen (ben al op zoek naar een permanente medewerker)
De cabine past nu ook weer erop. Steeds passen en meten en weer stukkie weghalen en zo voort. Je bent zo een paar uur verder met al dat gemier.
En de motorkap sluit ook weer.
De wielen zijn van een short course truck die ik nog had. Op zich zijn ze qua formaat prima. De velg is echter optisch niet zo passen en het profiel te vlak en versleten. De originele Bruder banden zijn ook erg vlak van profiel en bovendien niet voorzien van een 12mm hex.
Omdat een stel Lesu velgen en banden me iets te duur zijn voor dit model ga ik een beetje zoeken in de crawler hoek.
Ook moet er gewicht in komen. Dat krijg ik volgende week. Ook wil ik nog proberen de schuif te activeren.
Als hij dan de test doorstaat en iets meer blijkt dan een diepladervulling krijgt ie ook nog verlichting etc.