personenauto's en materieel Rolf

Toon hier jouw bouwverslag al jouw overige modelbouw
Gebruikersavatar
Rob Wish
Lid van MBVP
Berichten: 293
Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
Echte naam: Rob
Locatie: Nissewaard

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rob Wish »

Gaaf zo'n Worst-kar.

ga zo door.

mvrgrob
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

Ook hier weer een beetje nieuws. De 3D geprinte koelunit die ik op de verlaagde aanhanger liet zien heeft toch een plekje gekregen bij Mama Leone. Het is nu een techniek unit zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het verlaagde exemplaar zit nu eindelijk het dak gelijmd. Dit had toch meer voeten in de aarde dan verwacht. Ondanks de mooie zaagsnede van de japanse zaag is deze natuurlijk rondom niet 100 gelijk/vlak. Het dak hier zo op lijmen kan niet. Hiervoor heb ik eerst een randje erop gelijmd.

Afbeelding

Dit doe ik met ruderer lijm. Dit werkt voor dit soort bruder kunststof toch het beste tot nog toe. Het is wel een beetje een knoeilijm. Dun en het loopt zo de tube uit.

Afbeelding

Afbeelding

Goed fixeren zeggen ze dan.

Afbeelding

En beide samen. De rand tussen dak en zijwanden zal nog een afwerking moeten krijgen. Het kiert nog een klein beetje hier en daar. Eens kijken of dat met plamuur of folie kan of mogelijk een alu rand rondom.

Dat deze aanhanger geen koeler krijgt heeft te maken met een verandering van plannen. Ik ben op iets aan het broeden maar weet ook nog niet precies hoe ik het ga doen. Dus vandaar.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

Het kan vlot goan zeggen we dan. De verlaagde gele trailer was na droging van de lijm toch niet helemaal gelukt. Door spanning was het dak achter weer losgegaan. Er is daar ook geen echt mooi lijmvlak. Ik wilde het dak er dus weer af hebben om wat anders te proberen.....Maar dan zit het op andere plekken wel muurvast. Tja en dan is ook het sterke Bruderplastic aan het einde van zijn latijn en levensduur als die lompe Stevens het dak er echt af gaat halen.
Ik dacht een korte ferme ruk......

Kortom we gaan wat anders doen!!! :rulez:

In de tussentijd heb ik me ook weer wat bedacht. Even een uitleg. Zoals de meesten weten verzorg ik op de Truckbaan van MBV Papendrecht een garagebedrijf indien dit ingedeeld is. Dit is een beetje ontstaan na het bouwen van mijn Mercedes berger.

Afbeelding

Ter herinnering.

De berger is al weg en andere plannen in die richting zijn veranderd en de garage is dus een vrij statische bedoeling geworden op de baan. Nu zit ik met mijn bouwsels steeds meer in de bouwhoek. De 3D prints kunnen ook daar voor gebruikt worden en mijn hoofd zit vol plannen.

Dus heb ik besloten te beginnen met Stevens Bouw & Verhuur! SBV!

Bouwmachines, transport, verhuur, generatoren, dixie's etc etc! Laden en lossen etc etc op het terrein met een gebouw/werkplaats etc.
Niet alleen voor de MBV Papendrecht maar ook mobiel en elders te plaatsen is de bedoeling.

In dat kader had ik natuurlijk een transportaanhanger nodig. Beetje universeel is handig en het moet natuurlijk ook passen.

Afbeelding

Voor deze spullen bijvoorbeeld.

Afbeelding

Het chassis is weer kaal. Er zit wel een Bruderdiff in maar de banden/velgen zijn niet zo mooi en rammelig. Dus 3D geprinte (niet door mijzelf, deze had ik nog) velgen en Fishertechnic banden.

Afbeelding

Afbeelding

Een as monteren/maken en met een grubscrew zekeren.

Afbeelding

Zootje he, dit allemaal nodig......

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt niet alles los op de trailer zetten dus er moest een vorm van geleiding komen dit universeel genoeg is.
Dit kan ook van alu dat ik nog had....

Afbeelding

Er kan dus 1 generator op, 3 plaskruizen (moet ik er nog eentje maken!) of 2 Dixies.(moet ik ook nog maken)

Hier nog even het beeld voor de montage van de geleiders maar met een auto ervoor!

Afbeelding

Afbeelding
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

Een kleine update bij Stevens Bouw & Verhuur. De wagenpark beheerder is bezig geweest. De lummel heeft de Defender en de AMG G55 verkocht!!!
Te duur allemaal! Ik was te laat! Dus ik snel met mijn X6 naar de Kwik Fit. Nou meneertje, weet niet of we daar een haakje voor hebben???

Doe ik het toch zelf!!!

Afbeelding

De trailer past ook.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben wel even op mijn strepen gaan staan!. Dat gedoe. Het zijn wel mijn centen dus er zijn diverse offertes aangevraagd bij leveranciers.
Diverse machines en voertuigen zijn noodzakelijk om van het bedrijf een succes te maken.

WE GAAN ERVOOR!!!

SBV :holland:
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

De belevenissen van SBV laat ik maar in dit topic verder groeien......

Ik heb de afgelopen dagen ook een logo ontwikkeld en in opdracht gegeven bij Cameo. De eerste exemplaren zijn gesneden en geplakt.

Vandaag al een leverancier van JCB op bezoek gehad. Dus ook maar meteen het bedrijfslogo geplakt. Hier dus de onthulling!!!

Afbeelding

Afbeelding

Leuk multifunctioneel machientje hoor. Werkt lekker soepel en ben al begonnen aan een vijver...... Dit gaat een verhuur hit worden en omdat deze ook op een bouw lekker handig is.....

Afbeelding

Heeft mijn wagenparkbeheerder er 3 besteld.....voorlopig zei die. De wagenparkbeheerder heet trouwens Lucas. Weten jullie dat ook weer.

De stickers waren toch in de werkplaats dus de eerste verhuurartikelen ook maar stickeren.

Afbeelding

Er draaide ook nog wat produktie voor de verhuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kom ik terug in de garage..........LUCAS!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Tja moet je maar voor de goede zaak over hebben :beer:

Maar eens kijken wat er morgen allemaal gebeurd. Lucas is vrij gelukkig.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

Mis hier een paar posts zie ik....... valt niet op?!

Inmiddels zijn de containers ook weer gearriveerd! Zijn prachtig geworden en klaar om verder af te werken.

Afbeelding

Mijn broer had grote opruiming thuis en had nog 2 lichte alukoffers over. Deze heb ik van de kringloop gered en hier ga ik nu mijn baanaccessiores/lading in vervoeren van Stevens Bouw & Verhuur.

Afbeelding

Afbeelding

De containers passen er niet in maar worden ook gebruikt zonder de bedrijfsinventaris. De indeling van de koffers zal nog wel eens veranderd worden met de ontwikkelingen rond SBV. Moet ook de plotter maar eens aanslingeren want ik loop achter met bestickeren.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

Inmiddels zijn de containers ook al bij de belettering geweest.....

Afbeelding

Ik heb ook nog weer een ander nevenproject gestart. Zet het maar in dit topic want anders krijg ik wel erg veel lopende topics......

Ik ga in de 1:8 maar dan in 1:16.....dus kleiner dan 1:8, veel kleiner, maar dus geen 1:16

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga een mobiele modelbouwclub maken. Ik had al eens zoiets voorbij zien komen. Ik dacht op filmpjes op You Tube van de baan op de beurs in Leipzig.
Spookte altijd door mijn achterhoofd maar nu ga ik er dus wat meer werk van maken. Is een groei dingetje voor tussendoor en erbij.

Wat meubels in de maak

Afbeelding
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

Vandaag nog even bezig geweest met de mini modelbouwclub. Wat meubels klaar en een sneak preview

Afbeelding

Afbeelding

Ook een beetje op Tinkercad liggen klooien en na 4 versies is er eindelijk een passende.

Afbeelding

De rest volgt in de komende you tube video die ik ga maken van het rijden komend weekend in Hengelo!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Gebruikersavatar
theDutchguy
Lid van MBVP
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
Echte naam: Arvid

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door theDutchguy »

Hoi Rolf,

Wat een leuk project en mini modelbouwclub.
Hoop snel een keer in het echt te kunnen bewonderen.

Welke maat vrachtwagens heb je voor dit project gebruikt.
Gebruikersavatar
Rolf
Berichten: 1178
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
Echte naam: Rolf Stevens
Locatie: Dinxperlo

Re: personenauto's en materieel Rolf

Bericht door Rolf »

Dank je, op You Tube is ie al te zien. Helaas met de huidige maatregelen en de volledige lock down die wel zal komen vrees ik dat het voor dit jaar nu echt over is. De trucks zijn 1/87, spoor HO.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Plaats reactie