Ik ga weer een parallel projectje laten lopen. Had al een tijdje een Bruder Claas staan. Ook een oudere ombouw van een collega overgenomen. Een Bruder Valtra. Werkzaam maar met iets te weinig liefde gebouwd zal ik maar zeggen.
Dus deze gaan we slachten......
En deze opbouwen met een deel van de onderdelen van de Valtra.
Dus demonteren maar die hap.
De Valtra.
En de Claas.
Met de Claas begin ik met het interieur van de cabine. Wat details aanbrengen. Wel niet 100% origineel maar toont al een stuk beter. Gelukkig bewaar ik altijd alle soorten stickers en plakkers.
De chauffeur heb ik ook "Vastgelegd" met een doorborend contract voor LNW Agritech.
De bedoeling is dat deze trekker met name aanhangers gaat trekken. Deze krijgt dan ook geen front- of achterhef. Wel een aansluiting voor de kieper en een multifunctionele trekhaak.
Verder is het eigenlijk ook een beetje een trainingsmodel voor de kleinkinderen. En voor mij een oefening voor ledverlichting inbouwen. Als het dan goed bevalt kan ik het schema 1 op 1 overnemen in mijn Fendt. De toptrekker van LNW Agritech.
Claas Axion 950 Bruder ombouw
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Claas Axion 950 Bruder ombouw
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rob Wish
- Lid van MBVP
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26 sep 2007 11:27
- Echte naam: Rob
- Locatie: Nissewaard
Re: Claas Axion 950 Bruder ombouw
Rolf,
Leuk project
Wordt dus gelijk een" öpleidingstrekker"
Kan er gelijk een "L"-bord erop van "Les" . hi
mvrgrob
Leuk project
Wordt dus gelijk een" öpleidingstrekker"
Kan er gelijk een "L"-bord erop van "Les" . hi
mvrgrob
Quo vabis,........ (Wie de song van Freek de Jonge kent, kan de ......... invullen)
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Claas Axion 950 Bruder ombouw
Bordje ligt er al Rob. Had ik laatst al een keer nodig toen een BN er van TV een keer wilde rijden...... Binnenkort op uw TV buis maar dat meld ik dan nog wel.
Weer een beetje verder met de opbouw en afbraak. Afbraak? Ja, ze noemen het ook wel dremelen.
Hier moet wat anders komen.....
Dit namelijk.....
2 RB35 motoren in een pvc pijp. Deze is met Hotglue gefixeerd. De Hotglue verdwijnt weer achter de dikke wielen maar ik ga het e.e.a. nog wel een beetje afwerken danwel camoufleren.
Dat ziet er dan zo uit.
Hier zit het motorblok nu nog......
dremel....zaag....vijl...knetter boem bats... Accuplekje!
Tot slot die bodem....die is nie van karton. Dremel.....
Ruimte voor de techniek en de stuurservo. Ik ga gezien de dikke, brede en zachte banden wel voor een grote servo.
Tot slot nog het wat kleine frontgewicht gewichtiger gemaakt.
Wat verstevigingen ingelijmd die nu liggen te drogen.
Weer een beetje verder met de opbouw en afbraak. Afbraak? Ja, ze noemen het ook wel dremelen.
Hier moet wat anders komen.....
Dit namelijk.....
2 RB35 motoren in een pvc pijp. Deze is met Hotglue gefixeerd. De Hotglue verdwijnt weer achter de dikke wielen maar ik ga het e.e.a. nog wel een beetje afwerken danwel camoufleren.
Dat ziet er dan zo uit.
Hier zit het motorblok nu nog......
dremel....zaag....vijl...knetter boem bats... Accuplekje!
Tot slot die bodem....die is nie van karton. Dremel.....
Ruimte voor de techniek en de stuurservo. Ik ga gezien de dikke, brede en zachte banden wel voor een grote servo.
Tot slot nog het wat kleine frontgewicht gewichtiger gemaakt.
Wat verstevigingen ingelijmd die nu liggen te drogen.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- theDutchguy
- Lid van MBVP
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
- Echte naam: Arvid
Re: Claas Axion 950 Bruder ombouw
Weer en leuk project Rolf.
Heb een vraag hier over.
Volgens mij hebben we het daar al een keer overgehad maar ben het antwoord vergeten.
Maar weet jij waar die banden en velgen vandaan komen.
Heb een vraag hier over.
Volgens mij hebben we het daar al een keer overgehad maar ben het antwoord vergeten.
Maar weet jij waar die banden en velgen vandaan komen.
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Claas Axion 950 Bruder ombouw
Die zijn van Conrad. Volgens mij hebben ze de voorbanden nog wel maar de velgen en achterbanden niet meer.
https://www.conrad.nl/nl/reely-18-monst ... 19657.html
https://www.conrad.nl/nl/reely-18-monst ... 19657.html
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- theDutchguy
- Lid van MBVP
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 18 nov 2012 19:42
- Echte naam: Arvid
Re: Claas Axion 950 Bruder ombouw
Bedankt voor je reactie.
Heb even gekeken en ze hebben inderdaad alleen de voorbanden nog maar.
Benieuwd hoe de rest van je trekker word.
Heb even gekeken en ze hebben inderdaad alleen de voorbanden nog maar.
Benieuwd hoe de rest van je trekker word.
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Claas Axion 950 Bruder ombouw
Ik ben ondanks de Feestdagen toch weer wat verder gekomen met de Claas.
Allereerst de stuurservo een plek gegeven. Ik had eerst geprobeerd deze demontabel te houden maar dit is helaas niet gelukt. Dus maar verlijmd. Met enige moeite zal deze bij defect er nog wel uit kunnen. Het mooiste is natuurlijk alles op een chassis monteren en dan de trekkerbody eroverheen zoals bij een Blocher. Dit schiet echter het doel van deze bouw voorbij. Zelf heb ik niet de mogelijkheden een chassis te maken.
De afdekplaat voor de techniekruimte.
En een rijdend chassis.
Deze Bruder trekker heeft evenals de Fendt 1050 van Bruder naven waarbij je de wielen kunt verwijderen. Is een ingenieus stukje techniek van Bruder en een kind kan het letterlijk doen....is ook speelgoed dus......
Ik heb echter deze naven een ter hand genomen en met dremel en ander gereedschap ze zo bewerkt dat ze als naafdoppen kunnen dienen. Ze zitten er op geklemd.
De elctronica voor wat betreft de aandrijving bestaat uit deze jongens van CTI. Eentje voor de aandrijving van de achterwielen en eentje voor een aandrijving in een trailer zoals kieper of dieplader.
En een beetje opgeruimd.
De voorzijde is volledig uitgedremeld en kan de accu bevatten. Dit zal een 3S of 2S lipo zijn. Moet nog even met een 2S de kieper testen. Op een 3S rijdt de trekker wel erg snel. De andere stekker is van de Graupner accubewaking via de telemetrie.
Ook zit aan de voorzijde nog een loodblokje om het frontgewicht te helpen.
Tot slot de achterzijde zover klaar gemaakt. Zoals eerder gemeld zal er geen hef komen. Deze trekker zal puur worden gebruikt voor aanhangers. Aan het stopcontact zit dus de CTI regelaar gekoppeld.
Beetje traanplaat voor de aankleding.
Die bodem van die trekker is nu zo'n beetje klaar. Nu de cabine en verlichting en dan het geheel afwerken.
Tot de volgende.
Allereerst de stuurservo een plek gegeven. Ik had eerst geprobeerd deze demontabel te houden maar dit is helaas niet gelukt. Dus maar verlijmd. Met enige moeite zal deze bij defect er nog wel uit kunnen. Het mooiste is natuurlijk alles op een chassis monteren en dan de trekkerbody eroverheen zoals bij een Blocher. Dit schiet echter het doel van deze bouw voorbij. Zelf heb ik niet de mogelijkheden een chassis te maken.
De afdekplaat voor de techniekruimte.
En een rijdend chassis.
Deze Bruder trekker heeft evenals de Fendt 1050 van Bruder naven waarbij je de wielen kunt verwijderen. Is een ingenieus stukje techniek van Bruder en een kind kan het letterlijk doen....is ook speelgoed dus......
Ik heb echter deze naven een ter hand genomen en met dremel en ander gereedschap ze zo bewerkt dat ze als naafdoppen kunnen dienen. Ze zitten er op geklemd.
De elctronica voor wat betreft de aandrijving bestaat uit deze jongens van CTI. Eentje voor de aandrijving van de achterwielen en eentje voor een aandrijving in een trailer zoals kieper of dieplader.
En een beetje opgeruimd.
De voorzijde is volledig uitgedremeld en kan de accu bevatten. Dit zal een 3S of 2S lipo zijn. Moet nog even met een 2S de kieper testen. Op een 3S rijdt de trekker wel erg snel. De andere stekker is van de Graupner accubewaking via de telemetrie.
Ook zit aan de voorzijde nog een loodblokje om het frontgewicht te helpen.
Tot slot de achterzijde zover klaar gemaakt. Zoals eerder gemeld zal er geen hef komen. Deze trekker zal puur worden gebruikt voor aanhangers. Aan het stopcontact zit dus de CTI regelaar gekoppeld.
Beetje traanplaat voor de aankleding.
Die bodem van die trekker is nu zo'n beetje klaar. Nu de cabine en verlichting en dan het geheel afwerken.
Tot de volgende.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Claas Axion 950 Bruder ombouw
Zo, met al die projecten tussendoor is er ook het een en ander blijven staan. Zoals mijn Claas Axion. De ledverlichting moest er nog in. Niets bijzonders maar toch wel veel werk en gepriegel. Er zit nu dimlicht en grootlicht in en een oranje panieklamp op het dak. Daarvan verder geen foto's gemaakt.
De zwaailamp stuur ik aan met een schakelmodule van Dr Mad van Hobbyking. De verlichting is onder controle van CTI PS4A.
Hier wat plaatjes zoals ie er bij staat nu.
Met dimlicht
Met grootlicht
Achter alleen rood licht.
Zoals eerder opgemerkt heeft deze geen hef. Alleen trailers trekken dus...
Deze kan dan bijvoorbeeld
of deze
En als ie niet door het terrein komt kan ie zo achter mijn Fendt
Dit is het wel zo'n beetje wat de Claas Axion betreft. Eerst maar eens wat mee rijden en testen en wie weet komt er nog een keer een aanpassing danwel verbetering.
De zwaailamp stuur ik aan met een schakelmodule van Dr Mad van Hobbyking. De verlichting is onder controle van CTI PS4A.
Hier wat plaatjes zoals ie er bij staat nu.
Met dimlicht
Met grootlicht
Achter alleen rood licht.
Zoals eerder opgemerkt heeft deze geen hef. Alleen trailers trekken dus...
Deze kan dan bijvoorbeeld
of deze
En als ie niet door het terrein komt kan ie zo achter mijn Fendt
Dit is het wel zo'n beetje wat de Claas Axion betreft. Eerst maar eens wat mee rijden en testen en wie weet komt er nog een keer een aanpassing danwel verbetering.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf