Leve de "lichten" bij DHL. De cabine is binnen gekomen. Het is de zending die niet was aangekomen. De verzender was de letters bij de postcode vergeten. Dat veroorzaakt dus 3 weken vertraging. De rest van het adres was gewoon duidelijk leesbaar en goed.....
Hier dus het bouwpakket. 3D print dus moet nog het een en ander aan bewerking volgen maar de basis lijkt goed.
We kunnen verder.....
Liebherr 922 Litronic Leimbach
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach
En zijn verder gegaan hier in de revisieafdeling.
De cabine vast voorbewerkt en uiteindelijk verlijmd. Ramen alvast op maat gesneden. Moet nog even kijken hoe ik deze na het spuiten een beetje netjes kan verlijmen. Heb al 3 proeflijmingen liggen om te kijken welke lijm ik kan gebruiken.
Ook de 3D geprinte scharnieren verwijderd. Deze waren niet stabiel genoeg. Door het printproces was vooral het gedeelte op de deur veel te fragiel en te open van structuur. Dus nu een kleine kunstgreep in het raam naast de deur en scharniertjes bewerkt. Denk dat na het spuiten dit voldoende acceptabel zal zijn. Hier eerst maar wat "sfeerbeelden"
Ik vind het vele malen beter dan de originele hut!!! Juist ook omdat ie iets lager is vind ik de proporties van het geheel beter.
Nu eerst wachten op mijn bestelling. Een goedje waarmee je 3D printen kint sealen en je eeen hoop werk aan plamuren en schuren kunt besparen.
Dat beloven ze tenminste dus ik ga het zien.
De cabine vast voorbewerkt en uiteindelijk verlijmd. Ramen alvast op maat gesneden. Moet nog even kijken hoe ik deze na het spuiten een beetje netjes kan verlijmen. Heb al 3 proeflijmingen liggen om te kijken welke lijm ik kan gebruiken.
Ook de 3D geprinte scharnieren verwijderd. Deze waren niet stabiel genoeg. Door het printproces was vooral het gedeelte op de deur veel te fragiel en te open van structuur. Dus nu een kleine kunstgreep in het raam naast de deur en scharniertjes bewerkt. Denk dat na het spuiten dit voldoende acceptabel zal zijn. Hier eerst maar wat "sfeerbeelden"
Ik vind het vele malen beter dan de originele hut!!! Juist ook omdat ie iets lager is vind ik de proporties van het geheel beter.
Nu eerst wachten op mijn bestelling. Een goedje waarmee je 3D printen kint sealen en je eeen hoop werk aan plamuren en schuren kunt besparen.
Dat beloven ze tenminste dus ik ga het zien.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach
Hier ook weer wat ontwikkelingen. Het goedje is binnen....
Het is een 2 componenten epoxy die 3D geprinte delen als het ware van een harde coating voorziet maar vooral de oneffenheden glad maakt.
Het spul zit er nu op. Op zich wel goed te verwerken. Alleen niet te dik erop smeren en een tijdje blijven smeren en draaien en strijken tot het "aanzet". Dan is het na 2 a 3 uur op kamertemperatuur droog.
Je ziet het niet zo goed op de foto's maar toch voor de goede orde;
Ik heb besloten aan het achterraam niets te doen. Als ik het raam klein maak lijkt het helemaal nergens op en uitzagen/snijden zie ik niet zitten.
3D print is niet altijd massief van binnen. Het risico is dat dan de zaag/snijlijn uitbreekt of brokkelt. Zo kom je dan van de regen in de drup.
Dat is de concessie die ik dan maar doe maar eerlijk stoort het mij nu nog niet.
Morgen schuren......
Het is een 2 componenten epoxy die 3D geprinte delen als het ware van een harde coating voorziet maar vooral de oneffenheden glad maakt.
Het spul zit er nu op. Op zich wel goed te verwerken. Alleen niet te dik erop smeren en een tijdje blijven smeren en draaien en strijken tot het "aanzet". Dan is het na 2 a 3 uur op kamertemperatuur droog.
Je ziet het niet zo goed op de foto's maar toch voor de goede orde;
Ik heb besloten aan het achterraam niets te doen. Als ik het raam klein maak lijkt het helemaal nergens op en uitzagen/snijden zie ik niet zitten.
3D print is niet altijd massief van binnen. Het risico is dat dan de zaag/snijlijn uitbreekt of brokkelt. Zo kom je dan van de regen in de drup.
Dat is de concessie die ik dan maar doe maar eerlijk stoort het mij nu nog niet.
Morgen schuren......
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach
Tjeemig, daar heb je hem ook weer met zijn bagger.....Ja, deze is namelijk nog niet helemaal klaar. De cabine moet nog verder worden afgemaakt. Ik ben nu wel een beetje aan de klassieke cabine gewend maar ik ga deze toch proberen af te maken.
Ik heb eerder aangegeven dat ik met het achterraampje niets ging doen. Das niet meer waar. Ik ga het toch aanpassen. De cabine heb ik in de grondverf gezet en er moet toch het een en ander aan plamuur verwerkt worden. Dus dan het achterraam ook maar. Zootje gaat het toch al worden.
De cabine dus in de grondverf om de oneffenheden beter te kunnen zien.
Met tape markeren wat er uit moet.
Aan de slag!
Een nog groter gat dus.
En zoveel mogelijk weer met styreen opvullen zodat er niet een hele brok plamuur in moet. De achterwand van de cabine is namelijk 5 a 6 mm dik.
Ook deze build is dus weer aan de gang. Eind april weer een leuk evenement dus we gaan dat als deadline aanhouden.
Ik heb eerder aangegeven dat ik met het achterraampje niets ging doen. Das niet meer waar. Ik ga het toch aanpassen. De cabine heb ik in de grondverf gezet en er moet toch het een en ander aan plamuur verwerkt worden. Dus dan het achterraam ook maar. Zootje gaat het toch al worden.
De cabine dus in de grondverf om de oneffenheden beter te kunnen zien.
Met tape markeren wat er uit moet.
Aan de slag!
Een nog groter gat dus.
En zoveel mogelijk weer met styreen opvullen zodat er niet een hele brok plamuur in moet. De achterwand van de cabine is namelijk 5 a 6 mm dik.
Ook deze build is dus weer aan de gang. Eind april weer een leuk evenement dus we gaan dat als deadline aanhouden.
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach
Even een korte update hier.
Eindelijk klaar met schuur/plamuurwerk. Ik ben nu tevreden. Nu nog iets bedenken voor het glas. Bij het print ontwerp is hier eigenlijk niet goed rekening mee gehouden. Loop een beetje vast momenteel. Wacht op een helder moment
Komt tijd komt raad zeggen ze toch? Wordt zeker vervolgd!
Eindelijk klaar met schuur/plamuurwerk. Ik ben nu tevreden. Nu nog iets bedenken voor het glas. Bij het print ontwerp is hier eigenlijk niet goed rekening mee gehouden. Loop een beetje vast momenteel. Wacht op een helder moment
Komt tijd komt raad zeggen ze toch? Wordt zeker vervolgd!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach
Ik was bezig met een artikel te schrijven toe ik tot mijn schrik zag dat ik jullie helemaal niet up to date heb gehouden wat betreft mijn Liebherr kraan!
Mijn excuses, jullie zullen nu wel een beetje in de war zijn........
Valt mee toch?!
Eerst de cabine. De 3D print cabine hierboven is niet meer. Ik heb er erg veel werk ingestoken. Er zaten al heel wat uren in maar ik kreeg het niet zoals ik het wilde. Ook was de cabine zo gemaakt dat de ramen erin zetten eigenlijk niet goed mogelijk was. In een onbewaakt ogenblik lag hij in stukken in de prullenbak......Raar toch?! Hebben jullie dat ook wel eens.......BAAAM en weg.
Voorlopig zit de oude er dus weer op. Wel ben ik nog van plan een keer zelf wat te maken. Op de lijst voor de 3D printer zeg maar.
Ook heb ik er inmiddels een mechanische snelwisselaar op zitten. Deze is ook van Magom. Je kunt het met de kraan bedienen maar dat is wel een geduld verhaal. Nu kun je met een handgreep wisselen en zit de bak of ander gereedschap wel stevig vast.
Zo was de oude wisselaar/bevestiging/ Met 2 M3 boutjes
De wisselaar van Magom met een bevestigingsplaat.
Hier gemonteerd. Beetje passen en meten want natuurlijk niet voor de Leimbach arm gemaakt.
Zo kan ik een haak maken, verschillende bakken en ik ben ook aan het experimenteren met een electromagneet. De 3D printer maakt ook weer andere ideeën mogelijk.
Zo, zijn jullie ook weer bij!
Mijn excuses, jullie zullen nu wel een beetje in de war zijn........
Valt mee toch?!
Eerst de cabine. De 3D print cabine hierboven is niet meer. Ik heb er erg veel werk ingestoken. Er zaten al heel wat uren in maar ik kreeg het niet zoals ik het wilde. Ook was de cabine zo gemaakt dat de ramen erin zetten eigenlijk niet goed mogelijk was. In een onbewaakt ogenblik lag hij in stukken in de prullenbak......Raar toch?! Hebben jullie dat ook wel eens.......BAAAM en weg.
Voorlopig zit de oude er dus weer op. Wel ben ik nog van plan een keer zelf wat te maken. Op de lijst voor de 3D printer zeg maar.
Ook heb ik er inmiddels een mechanische snelwisselaar op zitten. Deze is ook van Magom. Je kunt het met de kraan bedienen maar dat is wel een geduld verhaal. Nu kun je met een handgreep wisselen en zit de bak of ander gereedschap wel stevig vast.
Zo was de oude wisselaar/bevestiging/ Met 2 M3 boutjes
De wisselaar van Magom met een bevestigingsplaat.
Hier gemonteerd. Beetje passen en meten want natuurlijk niet voor de Leimbach arm gemaakt.
Zo kan ik een haak maken, verschillende bakken en ik ben ook aan het experimenteren met een electromagneet. De 3D printer maakt ook weer andere ideeën mogelijk.
Zo, zijn jullie ook weer bij!
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf
- Rolf
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 07 apr 2014 13:54
- Echte naam: Rolf Stevens
- Locatie: Dinxperlo
Re: Liebherr 922 Litronic Leimbach
Om maar een beetje in het verhaal van de dag te blijven. De Graaf is gestopt met graven door de crisis. SBV heeft de kraan overgenomen.
Had weer een plotter en sticker dagje ingelast en wat voorraad gemaakt voor Stevens Bouw & Verhuur.
Eerst de oude bestickering verwijderen. Ik denk ik begin maar op het contragewicht. Die kan ik los spuiten want je weet maar nooit. Voor hetzelfde geld komt de lak met de stickers mee. Vooral deze witte folie is lastig. Deze zal ik ook niet meer gebruiken.
Uiteindelijk ook met remmenreiniger en mijn alcohol voor de 3D printer de boel schoon. Er zat wel wat groene zweem in de doekjes maar de lak zit er nog op.
gesneden
geknipt.
En samengevoegd een sticker!
En een blik rondom. Deze kan nu voor SBV gaan graven! De rest volgt.....
Had weer een plotter en sticker dagje ingelast en wat voorraad gemaakt voor Stevens Bouw & Verhuur.
Eerst de oude bestickering verwijderen. Ik denk ik begin maar op het contragewicht. Die kan ik los spuiten want je weet maar nooit. Voor hetzelfde geld komt de lak met de stickers mee. Vooral deze witte folie is lastig. Deze zal ik ook niet meer gebruiken.
Uiteindelijk ook met remmenreiniger en mijn alcohol voor de 3D printer de boel schoon. Er zat wel wat groene zweem in de doekjes maar de lak zit er nog op.
gesneden
geknipt.
En samengevoegd een sticker!
En een blik rondom. Deze kan nu voor SBV gaan graven! De rest volgt.....
Groet'n uut de Achterhook
Rolf
Rolf